علمی و فناوری

ظاهر شدن توده سفید رنگ بر فراز زمین /عکس

ظاهر شدن توده سفید رنگ بر فراز زمین /عکس

به گزارش خبرگزاری یولن، در تاریخ ۷ سپتامبر یک تصویر ماهواره‌ای توسط آژانس فضایی ناسا به اشتراک گذاشته شده است؛ این تصویر یک ابر دراز و غیرمعمول را نشان می‌دهد که در امتداد یک رشته کوه سنگی قرار گرفته است. تشکیل ابرهای عجیب و غریب اغلب در همان نقطه اتفاق می‌افتد و مردم محلی آن را “حیوان خانگی تایری” لقب می‌دهند.

اگرچه به نظر می‌رسد شکل‌گیری این ابرها توجیه علمی تخیلی دارد، اما یک توضیح کاملاً منطقی برای آن‌ها وجود دارد:« به گفته ناسا، ابر عجیب و غریب یک ابر عدسی شکل ایستاده (ASLC) است که زمانی ایجاد می‌شود که بادها با یک مانع شیب‌دار مانند رشته کوه مواجه می‌شوند. بادها بالا می‌روند و در حالی که هوا در قله موج به اندازه کافی خنک می‌شود تا بخار آب را تشکیل دهد، موجی ایجاد می‌کند.

ناسا تصویر یک ابر عجیب را منتشر کرد /عکس

جان لاو، هواشناس MetService نیوزلند در بیانیه‌ای از ناسا توضیح داد:«همانطور که ابر روی تاج این موج شکل می‌گیرد، تقریباً در آسمان ثابت می‌ماند و بادهای شدیدی که می‌وزد آن را شکل می‌دهد.»

سایر ابرهای ASLC می‌توانند حتی شکل‌های غیرعادی‌تری به خود بگیرند.

کارل فیلیپوف، هواشناس، توضیح داد:«آنچه در مورد این ابرها منحصر به فرد است، این است که آنها بسیار پویا هستند و از نظر بصری، به نظر می‌رسد که ابر ساکن است.»

منبع: futurism

۲۲۷۲۲۷

مجله خبری یولن

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا