اگر لوازم خانگی مان بسوزد، می توانیم از شرکت های بیمه مطالبه خسارت کنیم؟
اگر لوازم خانگی مان بسوزد، می توانیم از شرکت های بیمه مطالبه خسارت کنیم؟
به گزارش یولن به نقل از همشهری، امسال شرکت توانیر قراردادی با بیمه دانا درخصوص بیمه ناشی از حوادث برق امضا کرده که شرکت بیمهگر متعهد به پرداخت خسارت شده است. اما چگونه میتوان خسارت گرفت؟
عبدالامیر یاقوتی، مدیرکل امور انرژی و مشتریان شرکت توانیر در گفتوگو با همشهری درباره علت درج 2ردیف در قبوض برق در مورد بیمه میگوید: ما 2نوع بیمه داریم؛ یکی بیمه خسارت مشترکین و دیگری بیمه همگانی که بیمه حوادث و خسارت مشترکین از سال 1390در قبوض برق درج شده و بابت خسارتهای مالی و جانی ناشی از آتشسوزی، انفجار و مسمومیت که منشأ آن برق یا گاز باشد، خساراتی پرداخت میشود و در قبوض برق رقمهایی درج خواهد شد که پس از دریافت و وصول در اختیار شرکت بیمهگر قرار میگیرد تا از این محل بتواند خسارتها را به مشترکان پرداخت کند.
7نکته مهم که باید بدانید
برای خسارت وارده به تجهیزات به استثنای مشترکین تجاری نیاز به ارائه مدرک فاکتور فروشگاه یا تعمیرگاه مجاز (با مهر و امضا) و گزارش معتمد محل یا نیروی انتظامی (درصورت وجود) و برای خسارت آتشسوزی نیاز به ارائه تصویر محل حادثه، تصویر گزارش آتشنشانی، تصویر گزارش کلانتری و تصویر پرونده کامل دادگاه (درصورت وجود) است.
برای خسارت نقص عضو تصویر گزارش نیروی انتظامی یا بازرسان قانونی و سازمان آتشنشانی و مدارک پزشکی لازم است.
مشترکان تا ۱۵ روز پس از اختلال برق که باعث بروز یکی از موارد مذکور شده باشد، میتوانند مراتب را به اطلاع امور مشترکان شرکتهای توزیع برق در سراسر کشور برسانند و مدارک را به این دفاتر تحویل دهند.
23302
مجله خبری یولن