سلامت

۵۲۰۰ تخت بیمارستانی تا پایان امسال به استان تهران افزوده می‌شود

۵۲۰۰ تخت بیمارستانی تا پایان امسال به استان تهران افزوده می‌شود

به گزارش خبرنگار یولن، دکتر علیرضا زالی روز چهارشنبه در جریان بازدید از طرح‌های درمانی شهرستان پاکدشت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس پیش‌بینی صورت گرفته، تا پایان امسال بیش از ۱۰ هزار تخت عمومی به مجموع تخت‌های بیمارستانی کشور افزوده می‌شود که از این تعداد، ۵ هزار و ۲۰۰ تخت سهم استان تهران است که دو طرح مهم مهد کلینیک دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان شهدای تجریش در قالب این طرح‌ها اجرایی می‌شود.

وی گفت: با توجه به تعهد ارائه شده به رئیس جمهور، طرح احداث بیمارستان جدید شهید مفتح ورامین که جایگزین بیمارستان فعلی می‌شود،  بیمارستان در حال احداث شهرستان پیشوا و بیمارستان الغدیر بومهن نیز با سرعت در حال اجرا است.

زالی گفت: طرح اولیه توسعه بیمارستان شهید ستاری قرچک نیز در دستور دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی قرار دارد که با تأمین منابع آن، این طرح نیز اجرایی می‌شود.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به شرایط استان تهران در حوزه بیماری کرونا گفت: در حوزه کرونا تعداد مراجعات بیماران سرپایی  به مراکز بیمارستانی آمار کاهشی داشته است.

وی با اشاره به مراجعه ۴ هزار بیمار سرپایی طی ۲۴ ساعت گذشته به مراکز درمانی استان تهران گفت: در حال حاضر یکهزار و ۲۸۰ بیمار در مراکز درمانی استان تهران بستری هستند که از این تعداد، ۳۸۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به ارائه خدمات ویژه درمان به بیماران کرونایی اتباع افغانستانی در استان تهران همچون سایر شهروندان گفت: بر اساس گزارش‌های ارائه شده، قریب به ۲۰۰ هزار نفر از اتباع افغانستانی در شهرستان پاکدشت ساکن بوده و برای دریافت خدمات بهداشتی و درمانی به مراکز مراجعه می‌کنند که با توجه به این که در سرانه‌های بهداشت و درمان این افراد در نظر گرفته نمی‌شود، کمبود سرانه بهداشت بیشتر نمایان می‌شود.
 

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا