بین الملل

ابراز همبستگی تل‌آویو با ابوظبی پس از عملیات تنبیهی صنعاء

ابراز همبستگی تل‌آویو با ابوظبی پس از عملیات تنبیهی صنعاء

به گزارش گروه بین‌الملل یولن، در پی حمله تنبیهی و پیروزمندانه روز گذشته (دوشنبه، ۱۷ ژانویه) ارتش یمن به چندین نقطه راهبردی ابوظبی، رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد و همانند آمریکا و عربستان سعودی به ایستادن در کنار ابوظبی اذعان داشت.

«یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی طی پستی در توئیتر نوشت: «حمله پهپادی امروز در ابوظبی را شدیدا محکوم می‌کنم و به خانواده‌های کشته‌شدگان تسلیت می‌گویم و برای زخمی‌ها آرزوی بهبودی عاجل دارم.اسرائیل در کنار امارات است».

ابراز همبستگی تل‌آویو با ابوظبی پس از عملیات تنبیهی صنعاء

ابراز همبستگی تل‌آویو با ابوظبی پس از عملیات تنبیهی صنعاء

 

وی در ادامه نوشت: «ما از جامعه بین‌الملل می‌خواهیم که چنین حملاتی را قویاً محکوم کرده و فوراً وارد عمل شود تا ایران و نمایندگانش ابزاری برای تضعیف امنیت منطقه و آسیب رساندن به مردم بی‌گناه نداشته باشند».

روز گذشته،؛ وزارت خارجه عربستان سعودی طی بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حمله ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به ابوظبی، بر ایستادگی در کنار امارات «برای مقابله با تمامی تهدیدات علیه امنیت و ثبات این کشور» تأکید کرد.

وزارت خارجه عربستان سعودی همچنین با نادیده گرفتن تجاوزات ائتلاف سعودی علیه یمن مدعی شد که «شبه‌نظامیان حوثی تهدیدی برای امنیت، صلح و ثبات منطقه و جهان هستند».

«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز روز گذشته با صدور بیانیه‌ای گفت: «ایالات متحده حمله تروریستی امروز در ابوظبی در امارات عربی متحده، که منجر به کشته شدن سه غیرنظامی شد را به شدت محکوم می‌کند».

سالیوان که کشورش با کمک‌های نظامی به ائتلاف جنایتکار سعودی، موجب کشتار ده‌ها هزار شهروند یمنی بی‌گناه از ابتدای جنگ تحمیلی علیه یمن شده، ادعا کرد: «حوثی‌ها مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته‌اند و ما با امارات و شرکای بین‌المللی برای پاسخگویی آنها همکاری خواهیم کرد».

 وی همچنین افزود: «تعهد ما به امنیت امارات تزلزل‌ناپذیر است و در کنار شرکای اماراتی خود در برابر تمامی تهدیدات علیه قلمرو آنها ایستاده‌ایم».

بعد از او، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز ضمن محکوم کردن عملیات پیروزمندانه مقاومت یمن علیه ابوظبی، مدعی شد این عملیات مکان‌های غیرنظامی از جمله فرودگاه بین‌المللی ابوظبی را هدف گرفته است.

در بیانیه پرایس آمده است: «ما به خانواده‌های قربانیان این عملیات و مردم امارات تسلیت می‌گوییم. حوثی‌ها مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته‌اند. ما تعهد تزلزل‌ناپذیر خود را به امنیت امارات عربی متحده تکرار می‌کنیم و در کنار شرکای اماراتی خود متحد هستیم».

ظهر دیروز بود که پلیس ابوظبی و سپس خبرگزاری رسمی امارات از انفجار در منطقه صنعتی «المصفح» و سپس آتش‌سوزی در بخشی از محوطه فرودگاه بین‌المللی امارات خبر داد و با فاصله اندکی پس از انتشار این خبر، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن با انتشار پستی در توئیتر مسئولیت حمله به فرودگاه ابوظبی را برعهده گرفت و اعلام کرد که به زودی جزئیات این عملیات موفق علیه عمق خاک امارات را منتشر می‌کند.(جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا