بین الملل

اتحادیه جهانی علمای مسلمان خواستار دفاع از مسجدالأقصی شد

اتحادیه جهانی علمای مسلمان خواستار دفاع از مسجدالأقصی شد

به گزارش گروه بین‌الملل یولن، «علی القره داغی» دبیر کل اتحادیه جهانی علمای مسلمان یکشنبه شب(دیشب) در واکنش به یورش‌های مکرر شهرک‌نشینان به مسجدالأقصی، امت اسلامی و رهبران آن را به حمایت از این مسجد دعوت کرد.

القره داغی گفت که این اتحادیه اقدامات شهرک‌نشینان صهیونیست را بشدت محکوم می‌کند و از رهبران و ملت‌های اسلامی می‌خواهد که از قبله نخست مسلمانان و معراجگاه پیامبر اکرم (ص) حمایت کنند و نهایت تلاش خود را برای مقابله با تجاوزات اشغالگران علیه مسجدالأقصی و ساکنان قدس بکار ببندند.

اتحادیه مذکور همچنین از آزادی‌خواهان جهان، سازمان‌های بین‌المللی و بشردوستانه خواست تا از حقوق فلسطینی، عربی و اسلامی در مسجدالأقصی، قدس و تمامی اراضی اشغالی حمایت کنند.

بنابر گزارش خبرگزاری آناتولی، القره داغی ضمن ابراز نگرانی از حوادث مسجدالأقصی و قدس شریف، تأکید کرد که مسجدالأقصی و قدس و اراضی اشغالی فلسطین همگی امانتی در دست مسلمانان است و ما مسلمانان در برابر خداوند متعال و نسل‌های آینده باید پاسخگو باشیم.

روز یکشنبه (دیروز) ده‌ها هزار شهرک‌نشین صهیونیست در راهپیمایی «پرچم» یا همان «رقص پرچم» در قدس اشغالی شرکت کردند که باعث درگیری بین آن‌ها و فلسطینیان شد و در این درگیری ده‌ها فلسطینی زخمی شدند.

انتهای پیام/م


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا