کردستان

استاندار کردستان: امروز روز جبران کاستی‌ها در کردستان است/ توجه بسیار ویژه دولت به این استان

استاندار کردستان: امروز روز جبران کاستی‌ها در کردستان است/ توجه بسیار ویژه دولت به این استان

به گزارش خبرگزاری یولن از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا در همایش ظرفیت احزاب و تشکل های سیاسی در تبیین گام دوم انقلاب که با عنوان «کردستان قلب ایران» در مجتمع فجر سنندج برگزار شد، با تبریک عید مبعث پیامبر اکرم (ص) اظهار داشت: به تعبیر امام، عید مبعث بزرگترین روز تاریخ از اذل تا ابد است، روزی که برترین مخلوق خداوند متعال برگزیده شد و می‌توان گفت، مرحله اصلی جبهه‌بندی بین ایمان و کفر از همین عید مبعث آغاز شده و تا به امروز نیز ادامه دارد.

وی با بیان اینکه حلول مبعث، کاخ‌های ستم را به لرزه درآورد، خاطرنشان کرد: مشرکان و کافران و کسانی که در جاهلیت انسان‌ها را زیر یوغ ستم و استعمار خویش برده بودند احساس خطر کرده و از همان سپیده‌دم بعثت و آغاز پیامبری حضرت محمد (ص) دشمنی همه جانبه را آغاز کرده و این کارزار را ادامه دادند.

وی انقلاب اسلامی را امتداد بعثت پیامبر و نقطه اوج این کارزار و مبارزه دانست و اضافه کرد: هرچه به اهدافمان نزدیک‌تر می‌شویم، این جنگ و ستیز جدی‌تر می‌شود و لرزه بر اندام دشمنان اسلام و انسانیت بیشتر قابل مشاهده است.

یکی از مصادیق جهاد تبیین شناخت و معرفی شخصیت امام راحل است

استاندار کردستان در ادامه به توصیف شخصیت امام راحل پرداخت و گفت: امام یک شخصیت همه جانبه‌ای داشت که امروز هدف اصلی دشمن تخریب و تحریف این شخصیت در جریان‌های رسانه‌ای است و همه تلاش دشمن بر این است که شخصیت دیگری از امام را به نسل نو معرفی کند.

زارعی‌کوشا اضافه کرد: یکی از مصادیق جهاد تبیین شناخت و معرفی شخصیت امام راحل است چون دشمن شخصیت امام را به عنوان یک تکیه‌گاه و بنیانگذار می‌داند و تلاش می‌کند آن را وارونه معرفی کند.

وی ادامه داد: مجموعه‌ها و جریان‌هایی مانند حزب همت که جمع جوانی در اختیار دارد و تلاش می‌کند که ساختار های معیوب اصلاح شود باید مسیر را با قوت و قدرت بیشتری پیش ببرد و حتما باید یکی از محورهای مطالعاتی را معرفی و تببین شخصیت بی‌نظیری مانند شخصیت امام راحل باشد.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه در شناخت و معرفی شخصیت امام کوتاهی کرده‌ایم، افزود: امام در بعد علم و فقه و در همه تاریخ تشیع و اسلام جزو نوادر بوده و اگر شعاع کوچکی از نورانیت ایشان بیان می‌شد، امروز بیشتر با این شخصیت آشنا می‌شدیم.

زارعی‌کوشا با اشاره اینکه امام یک شخصیت بی‌نظیر، شجاع، موقعیت‌شناس بصیر و حکیم بود که تاریخ نمونه آن را کم دیده است، بیان کرد: در عصری که حتی در حوزه‌های علمیه، فلسفه را علمی نامبارک می‌دانستد این امام بودند که فلسفه اسلامی را به اوج خود رساندند.

وی با بیان اینکه امام مردی بود که به وعده‌های الهی با تمام وجود اعتماد داشت، گفت: زمانی که امام در مقابل رژیم ستم‌شاهی ایستاد، آنها تصور نمی‌کردند با پشتوانه‌ای که غرب و امریکا داشتند زمین بخورند، اما امام خطاب به آنها گفته بود که اگر خودتان را اصلاح نکنید، این ملت شمار از کشور بیرون می‌کنند و همان اتفاق نیز افتاد.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه امام جز برای خدا قدمی برنمی‌داشت و کلمه‌ای بر زبان جاری نمی‌کند، اذعان کرد: ایشان در صداقت جزو صادق‌ترین مردهاست و اکنون ما بر سر سفره امنیتی هستیم که امام برای ما فراهم کرده است.

زارعی‌کوشا یادآور شد: آنچه ما از امام می‌دانیم بسیار محدود است و باید بیانات مقام معظم رهبری درباره امام راحل را باید مطالع کرد چراکه اگر ما این اطلاعات را نداشته باشیم یا مسیر را اشتباه می کنیم و یا دیگران تحریفات خود را در ذهن ما نهادینه می کنند.

کشور با وجود مشکلات، در اوج اقتدار است

وی گفت: امروز کشور ما با وجود همه مشکلات و کم و کاستی‌ها در اوج اقتدار است و دقیقا در مسیر پیشرفت به سمت قله است، لذا اگر یک نیروی انقلابی این مسیر را به درستی درک نکند در میانه راه دچار مشکل خواهد.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: کسانی بودند که سال‌ها برای استقرار این نظام تلاش کردند، اما ناخالصی‌ها  باعث شد در میانه راه پیاده شده و از این رود زلال به بیرون پرتاب شدند و این تلنگری برای همه ماست که مراقب باشیم.

نظام اسلامی و دولت سیزدهم توجه بسیار ویژه‌ای به کردستان دارند

زارعی‌کوشا در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: استان کردستان یک قطعه پر ظرفیت از این کشور اسلامی است و به هیچ وجه قبول نمی‌کنیم که کردستان استانی محروم است.

وی با اشاره به اینکه در فرآیند طی شده این استان یک محرومیت و کم‌توجهی از گذشته بوده، خاطرنشان کرد: بعد از پیروزی انقلاب در جریاناتی مزدوران، ناامنی‌هایی را در این منطقه به وجود آوردند و باعث شدند فرصت‌هایی از دست برود اما امروز روز جبران این کاستی‌ها است.

استاندار کردستان گفت: بنده نه به عنوان نماینده حاکمیت، بلکه به عنوان فرزند این استان با افتخار اعلام می‌کنم که امروز نظام اسلامی و دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به استان کردستان دارد و به جد در تلاش است اتفاقات مثبتی در اینجا رخ دهد و در سفر رئیس جمهور به استان و حضور شخص رئیسی در افتتاح طرح آبرسانی نشان دهنده موضوع است.

زارعی‌کوشا اظهار کرد: زمانی که استان‌های دیگر در حال توسعه بودند، مردم کردستان گرفتار عده‌ای اراذل اوباش وابسته به صدام بودند و تلاش می‌کردند در اینجا ناامنی به وجود بیاورند و مانع از پیشرفت شوند.

وی گفت: مردم این استان در زمان جنگ اجازه ندادند هیچ شهری به دست دشمن بیفتد و این افتخار بزرگ کردستانی‌هاست.

استاندار کردستان به اغتشاشات اخیر اشاره کرد و گفت: رسانه‌ها در ایام اغتشاشات با شایعه‌پراکنی و دروغ‌پردازی اعلام کردند که کردستان سقوط کرده است اما سفر رئیس جمهور و حضور وی در بازار سنندج با کمترین تدابیر امنیتی، دست دشمن را رو کرد.

کسانی که به دنبال ناامن کردن کردستان هستند، خائن مردم‌اند

زارعی‌کوشا ادامه داد: مردم کردستان در ۲۲ بهمن نشان دادند که در تشخیص حق و باطل سرآمد هستند و می‌گویم باید در راه خدمت به این مردم باید جان فدا کرد.

وی عنوان کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی رشد حضور مردم کردستان در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال در مقایسه با ایام قبل کرونا را ۱۰۰ درصد اعلام کرده که این نشان‌دهنده بصیرت مردم است و امروز هر عنصری به هر نیتی و با هر وسیله‌ای اقدام به ناامنی این استان کند و باعث عدم حضور سرمایه‌گذاران و یا تردید آنان شود خائن به مردم است.

استاندار کردستان با بیان اینکه این عناصر ضدانقلابل عاری از هر نوع حیثیت هستند و کارنامه آنها پر از خیانت به مردم است، خطاب به دشمنان کردستان گفت: زمانی که مردم کردستان توسط صدام بمباران شیمیایی شده بودند، آیا در کنار مردم کردستان بودید یا نوچه بدبخت صدام؟

زارعی‌کوشا گفت: مردم کردستان این عناصر را می‌شناسند و دشمنانشان هم بدانند که مردم با تردستی‌های رسانه‌ای فریب نمی‌خورند بلکه این خودشان هستند که فریب خورده‌اند چراکه مردم کردستان، مردمی بصیر هستند و وظیفه ما نیز در قبال آنها بسیار سنگین است.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۲


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا