بین الملل

استقبال لهستان از میزبانی بمب‌های اتمی آمریکا

استقبال لهستان از میزبانی بمب‌های اتمی آمریکا

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، معاون نخست‌وزیر لهستان روز یکشنبه گفت، ورشو آمادگی دارد میزبانی از بمب‌های اتمی آمریکا را در نظر بگیرد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، این مقام لهستانی گفت: «اگر آمریکا از ما بخواهد در لهستان سلاح‌های اتمی مستقر کنیم، از در نظر گرفتن این گزینه استقبال می‌کنیم. چنین گامی بازدارندگی ما در برابر مسکو را تقویت می‌کند».

او در ادامه گفت، استقرار بمب‌های اتمی آمریکا در لهستان در دستورکار قرار ندارد اما «به‌زودی» ممکن است این دستور کار تغییر کند.

معاون نخست‌وزیر لهستان از ناتو خواست در کشورش مرکز فرماندهی مشابه مرکزی در هلند دایر کند که عملیات‌های این اتحاد نظامی در آن برنامه ریزی می‌شوند.

به گفته این مقام لهستانی همچنین گفت چنین اقدامی این پیام را به مسکو میرساند که حضور ناتو در جبهه شرقی در سطح فرماندهی است.

او همچنین ناتو را سرزنش کرده و گفت این اتحاد نظامی باید کمک بیشتری به اوکراین می‌کرد و پیشنهاد کرد که عملیات صلحبانی در این کشور دایر شده و از سوی دیگر تسلیحات دیگری برای کی‌یف ارسال شود.

اظهارات این مقام لهستانی در حالی صورت می‌گیرد که «دیمیتری مدودوف» معاون رئیس شورای امنیت روسیه روز پنجشنبه درخصوص تبدیل شدن لهستان به خط مقدم ناتو در برابر روس‌ها هشدار داده است.

مدودوف در مقاله‌ای در خبرگزاری «اسپوتنیک» نوشت، مقامات لهستانی به شکل مخربی، یک نسخه جعلی از تاریخ این کشور را ترویج می‌کنند و به غلط روسیه را کشوری دشمن تلقی می‌کنند.

رئیس جمهور سابق روسیه نوشت، لهستان امید دارد که نقش آن در اروپا ممکن است به بهای اوکراین به میزان چشم‌گیری افزایش یابد و با وجود اعلام حمایت از اوکراین، هزینه رسیدگی به پناهجویان اوکراینی به گردن آمریکا بوده و مقامات ورشو عجله‌ای برای مایه گذاشتن از خود ندارند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/.


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا