البرز

اعتبار ۷۴ میلیادی برای امور بانوان البرز تصویب شد

اعتبار ۷۴ میلیادی برای امور بانوان البرز تصویب شد

به گزارش یولن از فردیس، انسیه خزعلی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، در حاشیه سفر به شهرستان فردیس که صبح امروز جمعه ۱۹ فروردین انجام شد، گفت: تخصیص بودجه برای امور بانوان در سفرهای استانی رئیس جمهور، اقدامی جدید و بی‌سابقه در دولت هاست که توسط دولت مردمی آیت الله رئیسی در جهت حمایت از بانوان آغاز شده است. امیدواریم با همتی که استاندار و بانوان البرزی دارند، اعتبار فوق تخصیص پیدا کند و آثارش در صحنه عمل و میدان در جهت رفع مشکلات و تحول در امور بانوان دیده شود. 

وی در خصوص بازدید از بند نسوان زندان شهیدکچویی فردیس، گفت: آسیب‌هایی که بانوان زندانی با آن مواجه هستند، تاسف بار است. برخی آسیب‌ها را می‌توان با اقدامات پیشگیرانه و افزایش سطح آگاهی از طریق آموزش و پرورش، فرهنگسراها و غیره به بانوان و دختران آموزش داد و از بروز آسیب ها پیشگیری کرد.

این مقام مسؤول با بیان اینکه بسیاری از مشکلات بانوان به کمک خودشان و بانوان خیر مرتفع خواهد شد، گفت: قرار شد به آزادی برخی زندانیان کمک کنیم و البته در شرایطی که تحت نظر باشند و برای اصلاح آسیبی که متوجهشان بوده، اقدامات لازم صورت گیرد.

وی همچنین به بازدید از کارگاه ها و مراکزی که برای توانمندسازی، اشتغال و پوشش دهی نیازهای بانوان کار می‌کنند به ویژه زنان سرپرست خانوار و زنانی که دچار آسیب شدند، اشاره کرد و افزود: این افراد اغلب به نقدینگی، حمایت، تسهیلات و مجوزهایی نیاز دارند که این امر در مورد زنان کارآفرین در استان های مختلف مشترک است. درصدد هستیم بتوانیم این موارد را فراهم کنیم. در این راستا تقاضاها اخذ شده و پیگیری خواهد شد.

خزعلی در مورد بازدیدش از ورزش صبحگاهی بانوان در پارک تندرستی فردیس، گفت: با توجه به اینکه ورزش همگانی بسیار برای سلامت خانم‌ها و دختران به عنوان مادران آینده لازم است؛ باید امکانات و شرایطی در نظر گرفته شود تا بتوانند با راحتی و امنیت ورزش کنند.

وی اضافه کرد: ظاهرا در استان البرز وضعیت پارک ها برای ورزش بانوان فراهم نیست. گلایه‌هایی از سوی بانوان وجود دارد؛ از جمله اینکه جایی برای نگهداری وسایلی که برای ورزش همراه دارند در پارک ها وجود ندارد و آزارهایی که از حضور سگ‌های بلاصاحب متوجه بانوان ورزشکار است، باید مورد توجه جدی قرار بگیرد. 

حتی پارک مادر و کودک واقع در پارک تندرستی، حفاظ های لازم و ممانعت از ورود آقایان در آن رعایت نشده است.

معاون رئیس جمهور گفت: طی صحبتی با شهردار فردیس، قول دادند امکاناتی را در پارک برای ورزش بانوان فراهم کنند. پیشنهاد ما این بود که در پارک هایی با وسعت بیش از ۵ هرتر متر مربع بخشی جداگانه برای ورزش بانوان اختصاص و حفاظت شود.

انتهای پیام/ج


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا