همدان

اعطای ۸۱ فقره تسهیلات مسکن به مناطق کم برخوردار تویسرکان

به گزارش خبرگزاری یولن از تویسرکان، سید رسول حسینی ظهر امروز در جلسه شورای مسکن اظهار کرد: ۸۱ فقره تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی برای احداث مسکن برای مناطق کمتربرخوردار در شهرستان تویسرکان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه این تسهیلات با سود پنج درصد به افراد فاقد مسکن و برای مقاوم‌سازی مسکن در این مناطق تعلق می‌گیرد از شناسایی جامعه هدف و تشکیل بانک اطلاعاتی آن‌ها خبر داد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان تویسرکان نیز اظهار کرد: سکونتگاه‌هایی در حاشیه شهر به صورت غیر رسمی از خدمات شهری استفاده می‌کنند و با این اتفاق معضلاتی در زمان بحران حوادثی چون سیل، زلزله و… گریبان مدیریت شهری را می‌گیرد.

سهیل مومیوند گسترش فیزیکی نابسامان، ایجاد محله‌های نامناسب، سرپناه غیر مقاوم و آسیب زدن به سیما و منظر شهر را برخی از مسائل و مشکلات حاشیه‌نشینی عنوان کرد و گفت: به شکلی از حاشیه‌نشینی به عنوان «بیماری خاموش شهرها» یاد می‌کنند چراکه این گونه بافت‌ها معمولا مسئله‌دار، ناکارآمد و فرسوده هستند.

وی با بیان اینکه ساکنین این مناطق توانایی اقتصادی بالایی ندارند و یک بافتی به نام بافت محلی تشکیل می‌دهند که نیازمند توانمندسازی است بیان کرد: پس از پیگیری‌های مستمر در سطوح مختلف کشوری، استانی و شهرستانی سرانجام مجوز اختصاص تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی به حاشیه شهرها اخذ شد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تویسرکان با اشاره به اینکه مبلغ تسهیلات ویژه مناطق کمتربرخوردار دارای سود کم، قابل افزایش است، اجرای این طرح را در کاهش آسیب‌های اجتماعی تاثیرگذار خواند و افزود: در راستای کمک به احداث این مسکن‌ها برای جامعه هدف با شهرداری و نظام مهندسی جلساتی را برای مساعدت در خصوص خدمات فنی برگزار کردیم.

وی کمک‌های شهرداری و نظام مهندسی برای اجرای این طرح را مهم دانست و اطلاع‌رسانی در این راستا را خواستار شد و گفت: تلاش کنیم شهرستان از فرصت ایجاد شده برای احداث و مقاوم‌سازی مسکن این مناطق به نحو مطلوب بهره‌مند شود.

مومیوند شرایط اعطای وام را همان شرایط پرداخت تسهیلات مسکن روستایی یعنی استفاده نکردن از تسهیلات دولتی، محرز شدن مالکیت زمین، داشتن پروانه و نقشه عنوان کرد.

مشاور شهردار شهر تویسرکان نیز وسعت بافت فرسوده شهرستان را حدود ۱۷۷ هکتار اعلام کرد و افزود: صاحبان بافت فرسوده حدود ۶۰ درصد تخفیف در بحث پروانه و عوارض می‌گیرند و به مسکن شهرسازی و بانک‌های عامل برای اخذ تسهیلات معرفی می‌شوند.

محمدکاظم گمار با بیان اینکه غیر از بافت فرسوده، حدود ۵۰ تا ۶۰ هکتار بافت ناکارآمد داریم که کمتر برخوردارند افزود: شهرداری ضمن اطلاع‌رسانی لازم در این زمینه، تلاش می‌کند با اخذ مجوز از شورای شهر در مباحث عوارض و پروانه مساعدت کند.

انتهای پیام/۸۹۰۱۰


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا