سلامت

افزایش سطح علمی آزمون‌های بورد، دسترسی به خدمات سلامت را بهبود می‌بخشد

افزایش سطح علمی آزمون‌های بورد، دسترسی به خدمات سلامت را بهبود می‌بخشد

 سید وحید حسینی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه سلامت یولن در حاشیه فرایند طراحی سوالات شصت ونهمین دوره آزمون دانشنامه تخصصی پزشکی و سی‌وششمین دوره آزمون فوق تخصصی پزشکی کشور با اشاره به تفاوت‌ این دوره از آزمون‌های بورد با سایر دوره‌ها، افزود: در سه سال گذشته آزمون‌های بورد به صورت منطقه‌ای برگزار می‌شد، با مرکزی شدن این آزمون‌ها به مراتب کیفیت برگزاری آزمون‌ها نیز ارتقا یافته است.

وی اظهار داشت: بورد جراحی تا سه سال قبل در سه منطقه اجرا می شد و این موضوع منجر به افزایش تعداد اعضای بورد و کاهش کیفیت طراحی سوالات شده بود، خوشبختانه در سال جاری با اصلاح فرایندها کیفیت طراحی و برگزاری آزمون‌ها به شکل قابل توجهی ارتقا یافته است.

حسینی  با بیان این‌که آزمون‌های بورد ملاک آموزش در علوم پزشکی است، خاطرنشان کرد: زمانی‌که سوالی طراحی می‌شود دستیاران سالهای بعد نیز با روش‌های آموزشی و سوالات آشنا می‌شوند.  در آزمون‌های شفاهی بورد جراحی علاوه بر بخش الکترونیکی بخش آسکی نیز که شامل آزمون تکنیک و مصاحبه است با اخذ مجوز از شورای آموزش پزشکی تخصصی اضافه شده، بنابراین در بورد جراحی آزمون‌های کتبی، الکترونیک و آسکی به صورت تکنیکی و مصاحبه انجام می شود.

دبیر بورد جراحی عمومی با تاکید بر این‌که آموزش و پژوهش و بررسی صلاحیت دانش‌آموختگان با هدف ارتقای سلامت انجام می‌شود، گفت: اگر دانشجویان رشته‌های مختلف علوم پزشکی به درستی آموزش ندیده باشند، نمی‌توانند خدمت مناسب ارایه دهند و در نتیجه سلامت تحت تاثیر قرار می گیرد.  

وی ضرورت افزایش کیفیت آموزش در رشته‌های مختلف علوم پزشکی را خواستار شد و ادامه داد: ارتقای سطح علمی آزمون‌ها راهکار مناسبی برای دسترسی مناسب‌ترمردم به خدمات سلامت محور است.

به گزارش یولن،  فرایند طراحی سوالات شصت و نهمین دوره آزمون دانشنامه تخصصی و سی و ششمین دوره آزمون فوق تخصصی پزشکی از ۲۶ مرداد آغاز شده است و تا دوم شهریور ادامه دارد.

حدود ۳۷۸ نفر داوطلب در رشته‌های فوق تخصصی و ۴هزار و ۱۴۳  نفر در رشته‌های تخصصی وجود دارند که دهم شهریور ماه به صورت کتبی و ۲۰ تا۲۳ شهریور به صورت شفاهی آزمون خواهند داد و پذیرفته شدگان دارای مدرک دانشنامه می‌شوند.

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا