سلامت

افزایش فرزندان ضرورتی در برابر پیری جمعیت

افزایش فرزندان ضرورتی در برابر پیری جمعیت

افزایش تعداد کودکان یک مساله ضروری برای غلبه بر کاهش جمعیت و پیری است. جامعه‌ با کاهش جمعیت در نهایت از بین خواهد رفت و آینده‌ای برای آن قابل تصور نیست. ایجاد جامعه‌ای که در آن داشتن و تربیت فرزندان آسان باشد، به عنوان سرمایه‌گذاری در آینده مهم است.

با این حال، علیرغم فراز و نشیب‌های بزرگ اقتصاد کلان، با نگاهی به هر منطقه، حوزه‌هایی وجود دارد که در آن اقتصاد حفظ می‌شود. اگر افراد بتوانند در محل زندگی خود براساس مسئولیت و توانایی خود فرصت‌های زیادی برای انتخاب داشته باشند، برآوردن خواسته‌هایشان مانند اشتغال، ازدواج، زایمان و تربیت فرزند برایشان آسان‌تر خواهد بود.

مهم است که با جسارت کاری را انجام دهیم. باید به اصلاحات شتاب بخشیده و ابتکاراتی را ترویج کنیم که مردم را به آنها نزدیکتر کند و دامنه درک و مشارکت مردم را گسترش دهد. از این منظر، پیشنهاداتی خاص برای اقدام ارائه شده است.

با توجه به تمرکز بیش از حد در تهران، نسبت جمعیت ساکن در منطقه شهری تهران به کل جمعیت طی ۳۰ سال گذشته افزایش یافته است. نیاز فوری به اجتناب از این تسریع تمرکز وجود دارد.
 

افزایش فرزندان ضرورتی در برابر پیری جمعیت

تبلیغات برای آگاهی‌بخشی در مورد بارداری و زایمان

گسترش درک دانش علمی در مورد بارداری و زایمان بسیار مهم است. دانش و درک ناکافی ممکن است قضاوت صحیح در برنامه‌ریزی زندگی را مختل کند. بدانید که به تازگی طرح خدمات ناباروری تحت پوشش بیمه قرار گرفته است. امید است تفاهم به حدی گسترش یابد که مرخصی برای درمان ناباروری جایز باشد.

تلاش‌های بسیار خوبی برای حمایت از جوانان، حمایت از ازدواج و زایمان، حمایت از فرزندپروری و زندگی کاری در حال انجام است. ارتقای تجسم این تلاش‌ها ضروری است.

مهم است که حمایت از آموزش و پرورش را به عنوان حمایتی که کودک بعد از دوران نوزادی هدایت می‌شود، قرار دهیم. به عنوان مثال، علاوه بر حمایت از طریق هزینه‌های دولت، ترویج انتقال دارایی از سالمندان به فرزندان و نوه‌های آنها را به عنوان حمایت غیرمستقیم مانند تمدید و گسترش معافیت‌های مالیاتی برای هدایای تحصیلی در نظر بگیرید.

ما باید فرصت‌هایی را برای جوانان، زنان و سالمندان به منظور ایفای نقش فعال و در عین حال بهبود عدم تعادل بین مشاغل و صنایع ایجاد کنیم. ایجاد محل کار در جوامع محلی و ترویج تعامل بین مردم از پیشنهادات مهمی است که باید در نظر گرفته شود.

لازم است فرصت‌های یادگیری فراتر از آموزش عمومی ایجاد شود. همچنین تلاش‌هایی برای افزایش انتخاب‌ها و ارائه حمایت‌ها انجام شود تا کودکان بدون توجه به شرایط خانوادگی خود بتوانند آموزش ببینند.
 تلاش‌هایی برای افزایش انتخاب‌ها و ارائه حمایت‌ها انجام شود تا کودکان بدون توجه به شرایط خانوادگی خود بتوانند آموزش ببینند

در سرمایه‌گذاری‌های راه‌اندازی شده توسط دانشگاه و همکاری‌های صنعت، دانشگاه و دولت، تغییر قوانین و رویه‌ها به گونه ای مهم است که محققان و توسعه‌دهندگان منحصر به فرد پاداش بیشتری دریافت کنند و انگیزه داشته باشند.

ترویج مشارکت فعال زنان و سالمندان

باید مشارکت فعال زنان را از نظر کمی افزایش داده و دامنه فعالیت آنها را نیز گسترش دهیم. باید به طور فعال سیستم‌ها و شیوه‌هایی را که در سرکوب گسترش اشتغال زنان تأثیر دارد، بررسی کنیم و موانع را از میان برداریم.
 

افزایش فرزندان ضرورتی در برابر پیری جمعیت

پذیرش واقعیتی به نام کاهش جمعیت

«اعتراف به کاهش جمعیت» به معنای پذیرش کاهش جمعیت و رها کردن آن نیست؛ این یک خط سیاستی است که تشخیص می‌دهد کاهش سریع جمعیت در حال حاضر اجتناب‌ناپذیر است، در این بین هر کار و پیشنهادی که ممکن است برای جلوگیری از سقوط زندگی ساکنان و اقتصاد محلی تاثیرگذار باشد، باید انجام داد.

حذف عوامل اجتماعی که مانع از ازدواج می‌شود

برخی از عوامل اجتماعی نیز اعم از تعیین سقف درآمد برای شاغلان در سطوح مختلف (دولتی، خصوصی، آزاد)، ساعات طولانی کار، مشکل محیط کاری ناپایدار، جلوگیری از فرسوده شدن ارتباطات اجتماعی در محیط کار، مشکل سختی کار باید حل شود و ارائه بن‌های رایگان به اقشار مختلف جمعیت، بازنگری در قوانین بازنشستگی، حمایت دولت از زوج‌های جوان، تخصیص وام‌های بدون بهره برای خانواده‌هایی با فرزند تازه متولد شده، تحت پوشش بیمه دولتی قرار گرفتن نوزادان از بدو تولد تا پایان عمر، ایجاد محیط‌هایی جهت پرورش استعداد کودکان در مناطق محروم، اشتغالزایی در مناطق دورافتاده با توجه به پتانسیل منطقه، حمایت از زنان روستایی و دستاوردهای آنان، ارائه مکان‌هایی دولتی و رایگان برای برگزاری مراسم ازدواج موردنظر قرار بگیرند. 

عوامل سیاستی که تمرکز جمعیت را در شهرهای بزرگ تسریع می‌کند نیز باید حذف شود. به عنوان مثال، سرمایه‌گذاری در کاهش نسبت مساحت و توسعه مجدد در شهرهای بزرگ، توسعه مسکن جدید و عرضه زمین در شهرهای بزرگ، رویدادهای ملی در مقیاس بزرگ و سرمایه‌گذاری مالی در شهرهای بزرگ، وجود دانشگاه‌های معتبر تنها در بخش‌هایی از کشور باید حذف شوند.

رفع مشکل هزینه‌های بالای حمل و نقل عمومی برای سفر بین مناطق، شناسایی و از بین بردن موانع مشارکت جوانان در امور اجتماعی، ایجاد زمینه‌هایی برای مشارکت و همکاری در بین جوانان و دولت، استفاده از نیروهای جوان و کاربلد به جای بازنشستگانی که همچنان شاغل هستند و اعتماد به جوانان و استفاده از استعداد آنان در سمت‌های دولتی و خصوصی نیز از جمله عوامل ساختاری است که مانع تحرک و مشارکت جوانان می‌شود و باید موردتوجه جامعه قرار بگیرد.

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا