سلامت

افزایش ۴۵ درصدی ابتلا به آنفلوآنزا در کردستان

افزایش ۴۵ درصدی ابتلا به آنفلوآنزا در کردستان

دکتر فرزام بیدارپور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار یولن اظهار داشت: در هر شهرستان یک پایگاه رصد و پایش ( ILI) و در سنندج ۲ پایگاه کار شناسایی بیماران مبتلا به انفلوآنزا را بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه روند ابتلا به آنفلوآنزا در حال افزایش است، افزود: هر چند حدود ۵ تا ۱۵ درصد بیماران نیاز به بستری و درمان تکمیلی دارند ولی این بیماری در هر صورت مشکلاتی را برای افراد دارد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان تاکید کرد: استفاده از ماسک در محیط‌های شلوغ، مسقف و حمل و نقل عمومی و قرنطینه افراد بیمار الزامی است.

دکتر بیدارپور به کودکان، افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای، سالمندان و افراد بالاتر از ۶۵ سال و نیز نیروهای بهداشتی و درمانی توصیه کرد: واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند.

وی به پزشکان و متخصصان هم توصیه کرد که از تجویز بی‌رویه آنتی‌بیوتیک‌ها باتوجه به فصل سرما و شیوع عفونت‌های ویروسی از جمله آنفلوآنزا، خودداری کنند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان یادآور شد: آنتی‌بیوتیک‌ها تاثیر بسزایی در بهبود شرایط این بیماران ندارند و از سوی دیگر، این تجویز و مصرف بی‌رویه باعث ایجاد مقاومت های آنتی‌بیوتیکی و عوارض در برخی بیماران می‌شود.

آنفلوانزا یک عفونت ویروسی است که سیستم تنفسی فرد (بینی، گلو و ریه ها) را مورد تهاجم قرار می دهد.

در بیشتر افراد، آنفلوانزا به خودی خود برطرف می شود اما گاهی اوقات آنفلوانزا و عوارض آن می تواند کشنده باشد.

افراد خردسال و بزرگسالان بالاتر از ۶۵ سال با بیشترین خطر بروز عوارض جانبی این بیماری مواجه هستند.

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا