بین الملل

الحلبوسی با همتایان قطری و کویتی دیدار کرد

الحلبوسی با همتایان قطری و کویتی دیدار کرد

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق با همتایان کویتی و قطری خود دیدار و در خصوص وضعیت سیاسی -امنیتی منطقه گفت‌وگو کرد.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی دولت عراق «واع» و طی بیانیه‌ای که دفتر رسانه‌ای رئیس پارلمان این کشور منتشر کرده محمد الحلبوسی، روز گذشته میزبان «مرزوق الغانم» رئیس مجلس امت کویت و «حسن بن عبد الله الغانم» رئیس مجلس شورای قطر بوده است.

براساس بیانیه منتشرشده از سوی دفتر رسانه‌ای الحلبوسی، این دیدار در سفارت عراق در قاهره و در حاشیه  سی و دومین نشست اتحادیه پارلمان‌های عربی انجام شده است.

این بیانیه افزود: طی این دیدار درخصوص وضعیت سیاسی و امنیت منطقه‌ای بحث و گفت‌وگو شده است؛ ضرورت هماهنگی و رسیدن به مواضع مشترک در محافل عربی، اسلامی و بین‌المللی نیز موضوع دیگری است که بر آن تاکید شده است.

محمد الحلبوسی از سه روز پیش و در راس یک هیئت عراقی برای شرکت در سی و دومین نشست اتحادیه پارلمان‌های عربی به مصر سفر کرده است. این نشست دو روزه خواهد بود و قرار است قاهره میزبان روسای پارلمان‌های کشورهای عربی باشد.

هیئت‌های دعوت‌شده به سی و دومین نشست اتحادیه پارلمان‌ عربی  و روسای پارلمان‌ها تلاش دارند تا تحت عنوان «همبستگی عربی» مهم‌ترین مسائل منطقه به خصوص چالش‌های امنیتی-اقتصادی و تحولات سیاسی جهان عرب را بررسی کنند.

انتهای پیام/م


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا