خراسان شمالی

امدادرسانی سیار با هدف کاهش آسیب مصرف مواد در خراسان‌شمالی

امدادرسانی سیار با هدف کاهش آسیب مصرف مواد در خراسان‌شمالی

به گزارش یولن از بجنورد، صبح امروز محمدرضا اکبری، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از امداد رسانی تیم سیار به افراد پرخطر در راستای کاهش آسیب مصرف مواد در استان خبر داد و اظهارکرد: در راستای افزایش دسترسی به خدمات کاهش آسیب مصرف مواد در مناطق پرخطر و حاشیه ای تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی، امدادرسانی سیار از سال ۹۹ در استان راه اندازی شده و خدمات مراقبتی را به گروه هدف ارائه می‌کند.

وی با بیان اینکه در برنامه کاهش آسیب مصرف مواد، امداد رسانی سیار، رویکردی است برای تماس با مصرف کنندگان تزریقی و غیر تزریقی که به مرکز کاهش آسیب مراجعه نمی کنند، گفت: بنابراین رویکرد دانشگاه، به گونه ای است که خدمات در محل تجمع این افراد در دسترس قرار گیرد و به آنها بسته ای از خدمات شامل اطلاعات، آموزش و وسایل بهداشتی ارائه تا رفتارهای پر خطر این دسته افراد از نظر بهداشتی، ایمن شوند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به اینکه خدمات ده گانه ای به این گروه هدف توسط تیم‌های سیار ارائه می شود، افزود: آموزش، انجام تست اِچ آی وی، جمع آوری و معدوم سازی سرنگ و سوزن، غربالگری سل و ارجاع، غربالگری بیماری‌های آمیزشی و ارجاع، ارجاع جهت درمان با شبه مخدرها بخشی از این خدمات ده گانه هستند.

اکبری ادامه داد: در حیطه اعتیاد و ایدز، امداد رسانی سیار رویکردی برای تماس با مصرف کنندگان تزریقی مواد و یا مصرف کننده موادی است که به مرکز کاهش آسیب مراجعه نکرده و بنابراین باید به روش دیگری با آنها تماس برقرار تا بتوان به آنها خدمات مورد نیاز از جمله اطلاعات، آموزش و وسایل مورد نیاز جهت کاهش رفتارهای پرخطر را ارائه کرد.

وی خاطرنشان کرد: همشهریان می‌توانند در صورت مشاهده معتادان تزریقی و برای حضور تیم امداد سیار با مرکز خدمات جامع سلامت نیروگاه بجنورد تماس حاصل کنند.

پایان پیام/ز


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا