فرهنگ و هنر

امیر سهرابی: غرور ملی کودکان را با تاریخ شفاهی دفاع مقدس افزایش دهیم

امیر سهرابی: غرور ملی کودکان را با تاریخ شفاهی دفاع مقدس افزایش دهیم

به گزارش گروه حماسه و مقاومت یولن، امیر سرتیپ نبی سهرابی جانشین بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس در مراسم رونمایی از ۱۰۰ کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس که در تالار قصر شیرین باغ موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، در ابتدا با تسلیت ریزش ساختمان متروپل ابراز داشت: در علم مدیریت دانش که جدید است عنوان می‌کنند که تبدیل دانش تجربی به دانش کاربردی یک علم است. دفاع مقدس و مقطع تاریخی آن نمونه است و دارای ارزش‌هایی هستند که بدیل ندارند.

 آماری از تعداد رزمندگان دفاع مقدس

وی درباره آمار تعداد رزمندگان دفاع مقدس و با تاکید بر نشر مباحث پیرامونی دفاع مقدس افزود: حدود ۳ میلیون رزمنده در جبهه و خط مقدم حاضر شدند، اما چندین برابر این تعداد به آن‌ها در پشت جبهه کمک کردند. به عنوان مثال رانندگان کامیون که وظیفه حمل مهمات را داشتند، یک نمونه از افراد غیرنظامی هستند. اغلب مردم ما چنین ماموریت‌هایی داشتند.

امیر سهرابی بیان تاریخ دفاع مقدس را یکی از ضرورت‌های فرهنگی اجتماعی جامعه امروز دانست و اظهار داشت: ثبت و ضبط تاریخ و وقایع دفاع مقدس از مطالبات مقام معظم رهبری است. کنت دومارانش، یکی از نویسندگان خارجی اعتقاد دارد که نوجوانان رزمنده ایران منادیان جنگ جهانی چهارم هستند، البته استناد او به سخنان آن ۲۳ نفر از آزادگان نوجوان است. غربی‌ها اینگونه جنگ ما را تفسیر می‌کنند. این در حالی که نویسندگان ما باید اهتمام جدی‌تر در حوزه دفاع مقدس داشته باشند.

وی خواستار یک بسیج عمومی نویسندگان برای شتاب در آثار دفاع مقدس شد و ادامه داد: محدودیت زمانی در ثبت خاطرات رزمندگان داریم. بسیاری از رزمندگان ما یا شهید شدند یا کهولت سن بر آن‌ها تاثیر گذاشته است. همچنین ثبت خاطرات سربازان و بسیجیان هم از کارهای مهمی است که باید انجام بدهیم.

جانشین بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس بیان داشت: در نوشتار این آثار باید قابلیت تبدیل شدن به فیلمنامه را هم در نظر بگیریم. من از استان‌ها و ادارات کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تشکر می‌کنم که در زمینه ثبت و ضبط خاطرات رزمندگان تلاش کردند.

وی با تأکید بر اینکه باید غرور ملی را در میان کودکان و نوجوانان با تکیه بر دفاع مقدس افزایش یابد، گفت: حدود ۱۰ درصد آثار تولید شده در دفاع مقدس مختص به کودکان و نوجوانان است، این یک ضعف است و باید با تمرکز به جامعه هدف نونهالان و کودکان به سمت افزایش آثار تولید شده برویم.

انتهای پیام /


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا