بین الملل

آمادگی اسلواکی برای کمک به خروج ایرانیان مقیم اوکراین از این کشور

آمادگی اسلواکی برای کمک به خروج ایرانیان مقیم اوکراین از این کشور

به گزارش گروه سیاست خارجی یولن، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی در ادامه رایزنی‌های تلفنی خود با برخی وزرای امور خارجه کشورهای همسایه اوکراین، با «ایوان کورکوک» وزیر امور خارجه اسلواکی گفت‌وگو کرد و در خصوص وضعیت ایرانیان مقیم اوکراین، روابط دوجانبه و مسائل بین‌المللی مورد اهتمام مشترک تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به روابط خوب دو کشور و همکاری‌های مطلوبی که در زمینه‌های مختلف بین تهران و براتیسلاوا وجود دارد، اظهار داشت: آمادگی داریم تا همکاری‌های دو کشور را در تمامی زمینه‌ها گسترش دهیم.

امیرعبداللهیان در خصوص تشدید بحران در اوکراین گفت: امیدواریم این بحران از مسیر سیاسی و به صورت مسالمت آمیز حل و فصل شود.

وزیر امور خارجه کشورمان خاطرنشان کرد: جمعی از اتباع ایرانی مقیم اوکراین برای خروج از این کشور اقدام کرده‌اند و ما از دولت اسلواکی می‌خواهیم که جهت ورود اتباع ایرانی از اوکراین به اسلواکی بدون دریافت روادید همکاری و مساعدت لازم را اعمال کند. 

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان خاطرنشان کرد: تصمیم داریم که اتباع خود را پس از ورود به کشورهای همسایه اوکراین و از جمله اسلواکی از طریق پرواز به جمهوری اسلامی ایران منتقل کنیم.

ایوان کورکوک وزیر امور خارجه اسلواکی نیز ضمن ابراز خرسندی از توسعه همکاری‌های دو کشور در سطوح و زمینه‌های مختلف، از برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در آینده نزدیک خبر داد که مورد استقبال وزیر امور خارجه کشورمان قرار گرفت.

وزیر خارجه اسلواکی همچنین با استقبال از پیشنهاد وزیر امور خارجه کشورمان، از آمادگی کشورش برای همکاری و مساعدت به شهروندان ایرانی جهت خروج از اوکراین از طریق مرزهای اسلواکی بدون نیاز به روادید خبر داد.

وی تأکید کرد: شهروندان ایرانی می‌توانند از طریق مرزهای اوکراین به اسلواکی وارد شده و به ایران سفر کنند.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا