سمنان

جشن‌های «زیر سایه خورشید» در استان سمنان برگزار می‌شود

جشن‌های «زیر سایه خورشید» در استان سمنان برگزار می‌شود

مجید ترحمی، مسؤول شبکه جوانان رضوی استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار یولن در سمنان اظهار کرد: با برگزاری جلسات هماهنگی در استانداری و شهرداری سمنان، تلاش داریم برنامه‌های متنوعی را در ایام خاص دهه کرامت برگزار کنیم و امیدواریم با هم‌افزایی و هماهنگی تمام دستگاه‌ها بتوانیم نشاط عمومی را در استان و کشور ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه یک گروه از خادمان رضوی متشکل از پنج نفر به مناسبت دهه کرامت از ۱۳ خردادماه وارد استان سمنان می‌شوند، گفت: این گروه به هشت شهرستان این استان سفر و برنامه‌های مختلفی را اجرا می‌کنند.

مسؤول شبکه جوانان رضوی استان سمنان با اشاره به اینکه یک سرپرست، یک مداح، یک مبلغ و دو تن از خادمان رضوی اعضای این گروه را تشکیل می‌دهند، اظهار کرد: شهرهای سرخه، مهدی‌شهر، گرمسار، آرادان، میامی، شاهرود، دامغان و سمنان به ترتیب میزبان برنامه‌های گروه خادمان رضوی هستند.

ترحمی عنوان کرد: تبلیغ سبک و سیره حضرت امام رضا (ع) و اشاعه محبت اهل‌بیت (ع) ازجمله گفتمان‌های اصلی این کاروان بوده و ترویج فرهنگ زیارت از راه دور مهم‌ترین هدف برگزاری جشن‌های زیر سایه خورشید است.

وی یادآور شد: مهم‌ترین دلیل موفقیت این جشن‌ها به‌عنوان یکی از ویژه‌برنامه‌های آستان قدس رضوی در دهه کرامت، تدابیر مناسب اتخاذشده در برنامه‌ها توسط این نهاد و ارادت عموم افراد به ساحت حضرت امام رضا (ع) است.

مسؤول شبکه جوانان رضوی استان سمنان بیان کرد: کمک به محرومان با همکاری گروه‌های جهادی و خیران، برپایی سفره‌های کرامت رضوی، اهدای جهیزیه به زوج‌های جوان نیازمند، پویش نذر امام رضا (ع) و اطعام ساده ازجمله برنامه‌هایی است که در استان سمنان برگزار خواهد شد.

ترحمی معرفت‌افزایی با محوریت توجه به تمدن‌سازی مکتب اهل‌بیت (ع)، تسهیل در جریان زیارت، خدمت‌رسانی کریمانه، محبت و ارادت و دانش‌بنیان بودن را ازجمله اصول حاکم بر برنامه‌های جشن‌های زیر سایه خورشید دانست و افزود: در این ایام، ویژه‌برنامه‌های متنوع فرهنگی و اجتماعی با همکاری گروه‌های مختلف برگزار می‌شود.

وی گفت: دهه کرامت امسال با ایام ۱۴ و ۱۵ خردادماه و سالروز ارتحال امام خمینی (ه) هم‌زمان شده و از همین رو، برنامه‌های این ایام متفاوت از سال‌های گذشته تدارک و پیش‌بینی شده است.

مسؤول شبکه جوانان رضوی استان سمنان اضافه کرد: با توجه به شعار سال و شعار دهه کرامت، توجه ویژه به علم و فناوری و فعالیت‌های دانش‌بنیان مدنظر بوده است و در همین راستا، برجسته‌سازی لقب «عالم آل محمد (ص)» یکی از مأموریت‌های ما در اجرای برنامه‌های این دهه خواهد بود.

ترحمی به اصول حاکم بر برنامه‌های دهه کرامت امسال اشاره کرد و گفت: ترویج سنت و سیره حضرت رضا (ع)، ارتقای فرهنگ جهاد عالمانه و خستگی‌ناپذیر و همچنین ترسیم و ترویج مکتب تمدنی امام رضا (ع) از اهداف اصلی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت امسال است.

وی ادامه داد: سعی داریم در ایام دهه کرامت، فضایی بانشاط و امیدآفرین را در جامعه ایجاد کنیم تا در روحیه مردم تأثیرگذار باشد و دعا کنیم که با استعانت از خداوند متعال و ائمه معصومین (ع) مشکلات مردم برطرف شود.

مسؤول شبکه جوانان رضوی استان سمنان خاطرنشان کرد: برای دهه کرامت امسال، شعار «همه خادم‌الرضاییم؛ خدمت کریمانه، جهاد عالمانه» به‌عنوان شعار انتخاب شده است که امیدواریم با هماهنگی و هم‌افزایی هر چه بیشتر در استان، شاهد برگزاری برنامه‌های باشکوهی در این ایام باشیم.

ترحمی زیارت و جهاد تبیین را از دیگر موضوعات مورد توجه در برنامه‌های امسال این ایام دانست و گفت: همه ما موظف هستیم خدماتی که نظام جمهوری اسلامی ایران، شهدا و مسؤولان انجام داده‌اند؛ اما در تبیین این خدمات کوتاهی شده است، را بیشتر مورد توجه قرار دهیم؛ از این‌رو، امسال در برنامه‌های دهه کرامت بیشتر به این مهم توجه خواهد شد.

وی به یکی دیگر از اقدامات ویژه در دهه کرامت امسال اشاره کرد و گفت: امسال در آستان قدس رضوی، هر روز از این دهه را به نام یک گروه خاص و فرصتی برای تکریم از آنها اختصاص داده‌ایم که در این راستا، نخستین روز از این دهه، مصادف با میلاد حضرت معصومه (س) ویژه بزرگداشت مقام دختران خواهد بود.

مسؤول شبکه جوانان رضوی استان سمنان ادامه داد: سایر روزهای این دهه نیز به بزرگداشت مادران و پدران، کودکان و دانش‌آموزان، جوانان و دانشجویان، زائران و گردشگری زیارت در سطح بین‌الملل، فرماندهان و خانواده ایثارگران، توا‌ن‌یابان و مددجویان، کارگران، تولیدگران و دانش‌بنیان‌ها، تشکل‌های مردمی و اساتید، معلمان و دانشمندان اختصاص یافته است.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا