بین الملل

الکاظمی در دیدار با دیپلمات‌های آمریکا: بر حل مشکلات منطقه از راه گفت‌وگو تاکید داریم

الکاظمی در دیدار با دیپلمات‌های آمریکا: بر حل مشکلات منطقه از راه گفت‌وگو تاکید داریم

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، روز گذشته (یک‌شنبه) «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق در دیدار با دیپلمات‌های آمریکایی بر ضرورت حل مشکلات از راه‌های مسالمت‌آمیز و گفت‌وگوهای متقابل تاکید کرد.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی دولت عراق «واع» و بر اساس بیانیه دفتر رسانه‌ای نخست‌وزیر این کشور، «جنیفر گاویتو» معاون وزیر امور خارجه ایالات متحده در امور ایران و عراق و «ماتیو تولر» سفیر آمریکا در عراق با مصطفی الکاظمی دیدار کرده‌اند.

نخست‌وزیر عراق و دیپلمات‌های آمریکایی در این دیدار برخی از مسائل منطقه‌ای، بین‌‌المللی و پرونده‌های دارای اهمیت مشترک برای بغداد و واشنگتن را بررسی کردند. الکاظمی طی این دیدار ضمن تاکید بر حل مشکلات از طریق راه‌های مسالمت‌آمیز و گفت‌وگوهای متقابل، این اصل را برای تضمین امنیت منطقه و تحقق ثبات و شکوفایی ملل آن ضروری دانست.

بنا بر این بیانیه در این دیدار دو طرف علاوه بر بحث و گفت‌وگو درخصوص روابط دوجانبه بغداد-واشنگتن، راه‌های گسترش همکاری در سایه نتایج حاصل از گفت‌وگوهای راهبردی بین عراق و آمریکا را بررسی کردند. این همکاری‌ها در زمینه‌های مختلفی از جمله سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی، بخش انرژی، انرژی‌های تجدیدپذیر و راه‌های مقابله با تغییرات اقلیمی انجام خواهد بود.

پیش از این الکاظمی در مصاحبه با شبکه العراقیه و درباره نقش منطقه‌ای عراق گفته بود: از گفت‌وگوهایی که به ثبات در منطقه کمک می‌کنند، حمایت می‌کنیم. وی در بخش دیگری از اظهارات خود با مهم خواندن گفت‌وگوی راهبردی بین بغداد و واشنگتن، این گفت‌وگوها را عامل وحدت مواضع  گروه‌های سیاسی عراق توصیف کرده بود.

انتهای پیام/ص


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا