بین الملل

بایدن: سامانه موشکی HIMARS‌ به اوکراین می‌دهیم

بایدن: سامانه موشکی HIMARS‌ به اوکراین می‌دهیم

به گزارش گروه بین‌الملل یولن، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا شامگاه چهارشنبه از بسته کمک‌های تسلیحاتی جدید این کشور به اوکراین خبر داد.

بر اساس گزارش رویترز، این بسته کمک‌های تسلیحاتی شامل سامانه‌های موشکی پیشرفته و مهمات آن است.

بایدن در سخنانی در این باره گفت که بسته کمک‌های جدید شامل تسلیحات پیشرفته از جمله سامانه موشکی HIMARS‌ است.

بر اساس اعلام وزارت امور خارجه آمریکا، بسته کمک‌های تسلیحاتی جدید آمریکا به اوکراین بالغ بر ۷۰۰ میلیون دلار است. 

وزیر امور خارجه آمریکا امروز در کنفرانس خبری مشترک با دبیر کل ناتو مدعی شد: «اوکراین تضمین‌هایی را به ما داده که تسلیحات موشکی دور بردی که به این کشور ارسال خواهیم کرد علیه سرزمین‌های روسیه استفاده نخواهد شد».

سامانه موشک انداز HIMARS سامانه شلیک چندگانه بوده که برد پرتابی قابل مقایسه‌ای با MLRS  دارد اما بر خلاف MLRS که بر روی کامیون جابجا می‌شود، Himars  بر روی شاسی چرخ دار جابجا می شود.

روزنامه وال استریت امروز گزارش داد، دولت بایدن قصد دارد به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای تقویت ارتش اوکراین، موشک‌های هدایت‌شونده دقیقی را در اختیارش قرار دهد که می‌توانند اهداف را از فاصله بیش از ۶۰ کیلومتر هدف قرار دهند.

منابع مطلع آمریکایی روز سه شنبه (دیروز) به این روزنامه خبر دادند، سامانه‌های پرتابی چندگانه موشکی که در حال بررسی هستند می‌توانند دو برابر بیشتر از بُرد هوویتزر M777 شلیک کنند؛ سامانه‌ای که واشنگتن قبلا به اوکراین تحویل داده است.

این روزنامه بدون اشاره به تعداد دقیق موشک‌های هدایت‌شونده دارای برد بیش از ۶۰ کیلومتر که آمریکا می‌خواهد به اوکراین بدهد، خبر داد که در صورت تایید ارسال این موشک‌ها، اولین محموله ظرف چند هفته به اوکراین تحویل داده می‌شود.

انتهای پیام/.


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا