سلامت

بدهی ۱۰ هزار میلیارد تومانی تامین اجتماعی به مراکز درمانی

بدهی ۱۰ هزار میلیارد تومانی تامین اجتماعی به مراکز درمانی

به گزارش روز چهارشنبه یولن از وزارت بهداشت، سعید کریمی در حاشیه اجلاس معاونان درمان دانشگاه های علوم پزشکی کشور اظهار داشت: این بدهی ۱۰ ماه تا یکسال است که به مراکز مختلف بیمارستانی در کشور پرداخت نشده و بیمارستان‌ها را با مشکلات عدیده مواجه کرده است. 

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد درآمد بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در بخش بستری از بیمه‌ها و ۱۰ درصد درآمد آنها فرانشیزی است که از بیمار اخذ می‌کنند، اظهار داشت: ۵۰ درصد مردم بیمه تامین اجتماعی هستند و در برخی شهرها مثل اصفهان ۶۰ درصد مردم بیمه تامین اجتماعی هستند. حال حساب کنید یک مرکز درمانی ۹۰ درصد درآمدش را بیمه ندهد، چه اتفاقی می افتد و بیمارستان چگونه می تواند سرپا باشد؟ 

معاون درمان وزیر بهداشت گفت: این طلب‌ها از طریق مقام عالی وزارت و مدیران دولت نیز در حال پیگیری است تا خدمت‌رسانی‌ها دچار اختلال نشود.

پزشک خانواده بزودی عملیاتی می‌شود
وی تصریح کرد: تاکید ما در این اجلاس بر برنامه پزشک خانواده بود زیرا قرار است این برنامه به زودی عملیاتی شود.

کریمی بیان داشت: در بحث مراکز ناباروری نیز که قبلا توصیه‌ها و دستورالعمل‌های آن ابلاغ و تعداد زیادی مراکز ناباروری در کشور راه‌اندازی شده، تاکید شد حتما تا پایان سال بقیه دانشگاه نیز مراکز ناباروری سطح دو را راه‌اندازی کنند.

وی خاطرنشان کرد: تدوین بسته خدمات دندانپزشکی نیز در این اجلاس مطرح شد که در حال تدوین است و قرار است که یک تعالی در خدمات دندانپزشکی کشور اتفاق بیفتد

معاون درمان وزیر بهداشت افزود: بحث بازتوزیع درآمدهای اختصاصی را نیز در اجلاس اخیر معاونان درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور مطرح کردیم که با توجه به اصلاح سقف و پلکان کارانه صورت گرفته است.

تحویل ۴۰ دستگاه «ام آر آی» تا پایان سال

کریمی ادامه داد: نزدیک به ۸۰ دستگاه «ام آر آی» تا پایان سال به معاونت‌های درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور تحویل داده خواهد شد، ۴۰ دستگاه با وام بانک جهانی و ۴۰ دستگاه با قراردادهای هیات امنا تهیه شده است.

وی افزود: تهیه ۳۵ دستگاه سنگ‌شکن برون اندامی نیز نهایی شده که تا پایان سال تحویل دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور می‌شود.

کریمی درباره حمایت از معاونت‌های درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی اظهار داشت: از مبالغ قابل توجه اعتباری که بنا به دستور مقام معظم رهبری از صندوق ذخیره ارزی دریافت شده، نزدیک به هشت هزار میلیارد تومان بین دانشگاه‌های علوم پزشکی توزیع شده است و ۶ هزار میلیارد نیز پرداخت دارویی به دانشگاه‌ها بوده است.

وی ادامه داد: بنابراین تلاش شده تا جایی که می‌شود برای تقویت معاونت درمان دانشگاه‌ها پرداختی‌هایی به مراکز داشته باشیم.

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا