بین الملل

هشدار دونتسک درخصوص حمله قریب‌الوقوع اوکراین

هشدار دونتسک درخصوص حمله قریب‌الوقوع اوکراین

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، «دنیس پوشیلین» رهبر جمهوری خودمختار دونتسک روز چهارشنبه درخصوص حمله قریب‌الوقوع اوکراین به این ناحیه روس‌زبان هشدار داد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، پوشیلین در جمع خبرنگاران گفت: «دشمن در حالت تهاجمی قرار دارد. اوکراین هر لحظه ممکن است حمله‌ای را ترتیب دهد».

او در ادامه مدعی شد، در خاک این جمهوری که استقلال آن روز دوشنبه از سوی مسکو اعلام شده، در حال حاضر هیچ نیروی نظامی از روسیه حضور ندارد.

پوشیلین با این حال گفت: «اما در صورتی که شاهد خشونت از سوی اوکراین باشیم چنین چیزی ممکن است. اسنادی که امضا کرده‌ایم به ما اجازه می‌دهد [از ارتش روسیه] درخواست کمک کنیم».

هشدار دونتسک درخصوص حمله قریب‌الوقوع اوکراین
دنیس پوشیلین رهبر جمهوری خودمختار دونتسک

بعد از تصمیم «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه برای به رسمیت شناختن استقلال جمهوری‌های خودخوانده دونتسک و لوهانسک از اوکراین، رسانه‌ها گزارش دادند پوتین به ارتش روسیه دستور داده برای انجام مأموریت «حفاظت از صلح»، وارد مناطق دونتسک و لوهانسک، در شرق اوکراین شود.

برخی رسانه‌های غربی با انتشار ویدئویی مدعی شدند اولین یگان‌های ارتش روسیه در حال ورود به جمهوری‌های خودخوانده دونتسک و لوهانسک هستند (جزئیات بیشتر).

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بامداد سه‌شنبه در این‌باره ادعا کرد: «اعزام نیروهای حافظ صلح پوتین به دونتسک و لوهانسک تجاوز آشکار به اوکراین و نقض تمامیت ارضی و حاکمیت آن است».

انتهای پیام/ص


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا