سلامت

تأکید رئیس‌جمهور بر جبران عقب‌ماندگی‌های ۵ ساله در حوزه سلامت

تأکید رئیس‌جمهور بر جبران عقب‌ماندگی‌های ۵ ساله در حوزه سلامت

به گزارش خبرنگار حوزه دولت یولن، جلسه «شورای‌عالی سلامت و امنیت غذایی» پس از ۵ ساله وقفه، ظهر امروز شنبه با حضور آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» برگزار شد.

رئیس جمهور در این جلسه با بیان این‌که «شورای‌عالی سلامت و امنیت غذایی» مأموریت بسیار خطیری در حفظ سلامت جامعه دارد بر تحقق کامل ماموریت این شورا با به میدان آوردن همه ظرفیت‌ها بخصوص ظرفیت مشارکت مردمی و بخش خصوصی تأکید کرد.

آیت‌الله رئیسی همه دستگاه‌های کشور را در حفظ سلامت مردم و جامعه مسئول دانست و تأکید کرد: شورای‌عالی سلامت و امنیت غذایی با پرداختن به مهمترین مسائل مبتلا به سلامت جسمی و روانی جامعه راهبردهای لازم را در این زمینه ترسیم کند تا با اجرای آنها از سوی دستگاه‌های مربوط، عقب‌ماندگی‌های ۵ سال گذشته جبران شود.

رئیس‌جمهوری در ادامه افزایش مشارکت مردم و بخش خصوصی در حوزه خدمات سلامت و امنیت غذایی را نیاز کشور دانست و گفت: مشارکت مردم و بخش خصوصی در حوزه خدمات سلامت و امنیت غذایی بسیاری از مشکلات و کمبودها را مرتفع خواهد کرد.

تأمین غذای سالم، خدمات جامع سلامت، بهره‌مندی عادلانه مردم از سبد سلامت، سلامت روانی جامعه، سبک زندگی مطلوب و حمایت از خانواده و همچنین توجه به مسائلی که سلامت را تهدید می‌کند و علل آن از دیگر مواردی بود که رئیس جمهور به‌عنوان اولویت‌های دولت در حوزه سلامت برشمرد.

اضافه شدن سالانه ۱۵ درصد به ظرفیت ناوگان اورژانس کشور

آیت‌الله رئیسی همچنین حوادث ترافیکی و جاده‌ای را از مشکلات آزاردهنده در حوزه سلامت عنوان کرد و با تأکید بر ضرورت تقویت سازمان‌های امدادی از جمله اورژانس، افزود: دستگاه‌های مرتبط از جمله وزارت بهداشت و وزارت راه باید راهکارهای کاهش نرخ مرگ و میر جاده‌ای را بررسی و به فوریت عملیاتی کنند تا ما هر ساله شاهد مرگ هزاران نفر از هموطنان و داغدار شدن خانواده‌هایشان در حوادث جاده‌ای نباشیم.

به‌کارگیری پرسنل کارآمد و متعهد در حوزه سلامت، اضافه شدن سالانه ۱۵ درصد به ظرفیت ناوگان اورژانس کشور، پیش‌بینی پایگاه‌های اورژانس در اتوبان‌ها و بزرگراه‌های در حال احداث، گنجاندن آموزش‌های کمک‌های اولیه در کتب درسی و افزایش مراکز پیشگیری و درمان سلامت از جمله مصوبات این جلسه بود.

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا