کرمان

تخصیص ۲۰۰ میلیارد تومان برای رفع تنش آبادی شرق کرمان

تخصیص ۲۰۰ میلیارد تومان برای رفع تنش آبادی شرق کرمان

حجت‌الاسلام موسی غضنفرآبادی نماینده مردم شهرستان‌های شرق استان در مجلس شورای اسلامی، امروز در حاشیه سفر به شهرستان فهرج در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به حضور دو هفته‌ای در حوزه انتخابیه و بررسی مشکلات شهرستان‌های شرقی استان اظهار کرد: ۲۰۰میلیارد تومان برای رفع تنش آبادی شهرستان‌های شرق بم، فهرج، ریگان و نرماشیر اختصاص پیداکرده است. 

وی همچنین با اشاره به عملیات انتقال آب از سد نساء به بم و بروات گفت: با تخصیص اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی که در بودجه سال ۱۴۰۱ برای انتقال آب به بم و بروات قرار داده شده بخش اعظمی از عملیات احداث تصفیه‌‌خانه اجرا خواهد شد.

غضنفرآبادی بیان داشت: تلاشمان این است که به‌زودی آب سالم و تصفیه شده به  بم و بروات انتقال داده شود و انتقال آب نیز به سه شهرستان فهرج، ریگان و نرماشیر در دستور کار قرار دارد.

 وی با اشاره به پیگیری دوبانده شدن جاده ریگان- نرماشیر گفت: جاده ریگان – نرماشیر پیوست بودجه شده و تأکید شده هرچه سریع‌تر مناقصه این کار انجام شود و این کار با سرعت صورت گیرد.

 نماینده شهرستان‌های شرقی کرمان در مجلس با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در زمینه معابر روستایی و طرح‌های هادی صورت گرفته است، به برگزاری جلسه کارگروه زمین و مسکن در فهرج اشاره و ابراز کرد: در شهرستان فهرج مشکلات اسنادی نسبت به برخی واحدهای مسکونی وجود داشت تدابیری برای رفع این مشکل اندیشیده شده و مقرر شد در این زمینه پیگیری‌هایی صورت گیرد.همچنین در بحث واگذاری زمین روستایی مقرر شد که مشکل جوانانی که می‌خواهند مسکن بسازند رفع شود.

وی همچنین به احداث جاده محمدآباد ریگان به جاسک اشاره کرد و افزود: یکی از راه‌های بسیار مهم و استراتژیک جاده محمد آباد به جاسک است که در حوزه شهرستان‌های شرقی و در حوزه شهرستان ریگان قرار دارد که بخشی از آن آسفالت شده است و مقداری از آسفالت آن نیز باقی مانده که قرار شده در سفر ریاست جمهوری به استان کرمان  برای این جاده اعتبار درنظر گرفته شود.

غضنفرآبادی در زمینه اشتغال جوانان تصریح کرد: کارخانه نئوپان و کارخانه بسته‌بندی و صادرات خرما باید ایجاد شود که کارخانه بسته‌بندی و صادرات خرما قبلا کلنگ‌زنی شده که در حال بررسی است. ضمن آنکه به‌زودی کارخانه مس در معدن زفتک ایجاد خواهد شد راه این کارخانه به مناقصه رفته که ان‌شاءالله انجام خواهد شد و در زمینه اشتغال خانگی هم اقدامات خوبی در شرق استان صورت گرفته است.

نماینده مردم شرق استان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: سوسک شاخک بلند چوبخوار نخیلات شرق استان را تهدید می‌کند. این سوسک متاسفانه وارد نخیلات می‌شود و نخیلات را از درون نابود می‌کند که باید  برای مهار آن اقداماتی صورت بگیرد چرا که خسارات زیادی به نخیلات این منطقه وارد می‌کند.

انتهای پیام/۳۳۸۸/ب


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا