بین الملل

تخلیه سفارت روسیه در اوکراین آغاز شد

تخلیه سفارت روسیه در اوکراین آغاز شد

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، «دنیس گولنکو» وابسته مطبوعاتی سفارت روسیه در اوکراین اعلام کرد که سفارت روسیه در «کی‌یف»، تخلیه کارکنان خود را آغاز کرده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری «ریانووستی» روسیه، خروج کارکنان سفارت روسیه در اوکراین در حالی صورت گرفته است که وزارت خارجه فرانسه یک روز قبل اعلام کرده بود که در آینده‌ای نزدیک، مسکو کارکنان سفارتخانه خود در اوکراین را خارج خواهد کرد.

همزمان با افزایش تنش روسیه و اوکراین و اوج گیری تنش‌های دیپلماتیک، وزارت خارجه روسیه شبانگاه گذشته (سه شنبه سوم اسفند ماه) به وقت تهران از خارج ساختن دیپلمات‌های خود از «کی‌یف» خبر داد.

پیشتر، «آندری رودنکو» معاون وزارت امور خارجه روسیه در مصاحبه با خبرگزاری «تاس» گفته بود: «روسیه امکان خروج دیپلمات‌های خود از اوکراین را برای محافظت از آنها برابر تحریکات احتمالی کی یف و کشورهای ثالث رد نمی‌کند.»

وزارت امور خارجه اوکراین روز سه شنبه کاردار خود در روسیه را به دلیل به رسمیت شناختن استقلال «دونتسک» و «لوهانسک» توسط روسیه خارج کرد و آلمان نیز سفیر روسیه در برلین را به وزارت خارجه فراخواند.

این در حالی است که آلمان نیز سفیر روسیه را در پی حوادث اخیر فراخوانده است. وزارت خارجه آلمان اعلام کرده که به دنبال اقدام روسیه در به رسمیت شناختن لوهانسک و دونتسک سفیر روسیه را فراخوانده است. روسیه تاکنون واکنشی به این مسئله نشان نداده است.

رئیس جمهور روسیه روز دوشنبه با به رسمیت شناختن استقلال جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک دستور داد نیروهای روسیه در این مناطق مستقر شوند تا از آنها برابر اقدام نظامی احتمالی نیروهای اوکراینی دفاع کنند.

انتهای پیام/م


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا