بین الملل

تداوم بازی آمریکا با کلمات در خصوص مذاکرات وین

تداوم بازی آمریکا با کلمات در خصوص مذاکرات وین

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، در ادامه لفاظی‌ها و سیاست‌های دوگانه آمریکا در قبال ایران و مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین، واشنگتن بار دیگر به بازی با کلمات درخصوص مذاکرات وین پرداخت.

«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا می‌گوید بازگشت متقابل به توافق هسته‌ای، بهترین راه برای مهار برنامه هسته‌ای ایران است.

به نوشته رسانه‌های آمریکایی، پرایس طی نشست خبری روزانه در واشنگتن مدعی شد: «ما معتقدیم که فرصتی برای غلبه بر موانع باقیمانده برای بازگشت به توافق هسته‌ای وجود دارد».

پیش از این، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفتگوی تلفنی همتای عمانی با انتقاد از تحریم های جدید آمریکا گفت: ایران آماده یک توافق خوب و پایدار است، اما طرف آمریکایی با برخی زیاده خواهی ها، مسؤول مستقیم تطویل مذاکرات تاکنون بوده است.

حدود دو هفته پیش طرف‌های مذاکره‌کننده در وین اعلام کردند که مذاکرات وین درباره برجام دچار وقفه شده و هیأت‌های مذاکره کننده برای رایزنی به پایتخت‌های خود بازمی‌گردند. روز گذشته، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین اتریش گفت که دور هشتم گفت‌وگوهای وین درباره برنامه هسته‌ای ایران هنوز تکمیل نشده است. نماینده روسیه اضافه کرد: معتقدم زمانی که اختلافات نهایی میان ایران و آمریکا حل شود، شرکت‌کنندگان کنونی برجام به وین باز خواهند گشت تا توافق را نهایی کنند.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیداری که با «انریکه مورا» معاون مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ ‌کننده مذاکرات وین در تهران داشت، گفت: فقدان تصمیم سیاسی آمریکا برای رفع تحریم‌ها مانع کنونی رسیدن به نتایج نهایی بوده و برای ما برخوردار شدن از منافع کامل اقتصادی و رفع موثر تحریم‌ها اولویت اساسی است.

انتهای پیام/خ


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا