بین الملل

ترامپ: آمریکا در حال نابودی است

ترامپ: آمریکا در حال نابودی است

به گزارش گروه بین‌الملل یولن، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا که از زمان شکست در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰، از هر تریبونی برای تأکید بر تقلب انتخاباتی و تلاش برای بازگشت مجدد به کاخ سفید استفاده می‌کند، در مصاحبه با شبکه «نیوزمکس» گفته که آمریکا با ریاست‌جمهوری «جو بایدن» به نابودی خواهد رفت.

رئیس جمهور سابق ایالات متحده آمریکا در پاسخ به این سؤال که چرا شهرت، ثروت و بازنشستگی برای او کافی نیست و چرا او مایل است با حملات پی در پی از سوی احزاب مخالف با هدف ممانعت از حضور مجددش در انتخابات ریاست‌جمهوری روبرو شود، به نیوزمکس گفت:«آمریکا برای اینکه هم‌اکنون متوقف شود، بسیار مهم است».

وی در این خصوص توضیح داد: «هرگز رقم بهتری در مقایسه با حال در نظرسنجی‌ها نداشتم. هرگز حمایت بهتری در درون حزب نداشتم و هرگز حمایت بهتری در مقایسه با حال در خارج از حزب نداشته‌ام».

ترامپ: آمریکا در حال نابودی است

 

ترامپ با این حال ادامه داد که از اعلام رسمی نامزدی برای رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا تا قبل از برگزاری انتخابات میاندوره‌ای ۲۰۲۲ ندارد. جمهوری‌خواهان امیدوارند که با تضعیف عملکرد دموکرات‌ها بتوانند در انتخابات میاندوره‌ای ۲۰۲۲ آمریکا کنترل هر دو مجلس سنا و نمایندگان را به دست گیرند.

ترامپ:دموکرات‌ها به دنبال کودتا بودند و می‌خواستند ما را از کاخ سفید بیرون کنند و حتی قبل از ورودم به کاخ سفید با تحقیقات جعلی به من ضربه زدند.

وی سپس با انتقاد از سیاست‌های دولت بایدن و علت تصمیم‌گیری برای ورود مجدد به کاخ سفید گفت: «بسیار ساده است: کشور ما به نابودی می‌رود و ما عملکرد فوق‌العاده‌ای داشتیم».

ترامپ درباره تحقیقات در خصوص نقش وی در شورش ۶ ژانویه ۲۰۲۰ درکنگره آمریکا و دیگر پرونده‌هایی که دارد، توضیح داد که تحقیقات فعلی و حملات از سوی احزاب مخالف هیچ چیز جدیدی نیست و گفت: «آ‌نها می‌خواستند کودتا راه بیاندازند و سعی داشتند ما را از دفتر کار کاخ سفید بیرون کنند. آن‌ها حتی قبل از ورود من به کاخ سفید با تحقیقات جعلی به ما ضربه زدند و به این کار ادامه می‌دهند، همیشه ادامه می‌دهند».

ترامپ همواره می‌گوید که به واسطه قوانین منسوخ شده مالی کارزار انتخاباتی، تا بعد از انتخابات میاندوره‌ای کنگره، نامزدی برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا را اعلام نمی‌کند اما آن طور که در این گزارش آمده است به نظر می‌رسد که چالش‌های متعدد دولت بایدن از جمله همه‌گیری کرونا، اوکراین، تورم سرسام آور و دیگر معضلات، جایگاه ترامپ را برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری بعدی آمریکا تقویت می‌کند.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: «کشور ما رو به نابودی می‌رود و ما می‌خواهیم بار دیگر و بار دیگر آمریکا را بزرگ کنیم و من لبخند می‌زنم اما چیزی برای لبخند زدن وجود ندارد زیرا اوضاع کشور ما در حال بد شدن است. اگر این رویه ادامه داشته باشد، دیگر کشوری نخواهیم داشت. فکر نمی‌کنم هیچ‌ رئیس‌جمهوری چنین آسیبی وارد کرده باشد».

ترامپ:اوضاع کشور ما در حال بد شدن است. اگر این رویه ادامه داشته باشد، دیگر کشوری نخواهیم داشت. فکر نمی‌کنم هیچ‌ رئیس‌جمهوری چنین آسیبی وارد کرده باشد.

وی سپس با اشاره به این موارد گفت:‌«شما می‌توانید پنج رئیس‌جمهور را جمع کنید، اگر به همه چیز، اقتصاد، تورم، کووید، شرمساری نظامی در افغانستان نگاهی بیاندازید، متوجه می‌شوید که آسیبی که این مرد در یک سال گذشته به کشور زد، هیچ‌ یک از این افراد نزدند. ارزش ارتش ما در چشم عموم ۷۰ درصد کاهش داشته است. ما به جز ژنرال‌های تلویزیونی که افراد احمقی هستند، ژنرال‌های بزرگی داریم».

رئیس‌جمهور سابق آمریکا سپس از عملکرد دولت بایدن در مقابله با کرونا انتقاد کرد و گفت که بایدن در مقابله با کرونا شکست خورده است و گفت در مقایسه با دولت ترامپ، «تعداد افراد قابل توجه بیشتری در دوران بایدن که واکسن وجود دارد، جان خود را بر اثر کرونا از دست داده‌اند».

نیوزمکس: به نظر می‌رسد که چالش‌های متعدد دولت بایدن از جمله همه‌گیری کرونا، اوکراین، تورم سرسام آور، جایگاه ترامپ را برای شرکت در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا تقویت می‌کند.

ترامپ سپس در اینباره با تقدیر از عملکرد دولت خود ادامه داد: «چیزی که به آن‌ها تحویل دادیم، باورنکردنی بود و ما آن‌ها در مقابل کووید گند زدند. واقعاً گند زدند».

وی سپس در پایان مصاحبه با اشاره به اینکه همه‌گیری کرونا خسارت ۶۰ تریلیون دلاری در سراسر جهان به وجود آورده است، گفت: من در قضیه مالیات‌ها، مقررات زدایی، تجارت و چیزهای دیگر، اقدامات بیشتری در مقایسه با آن چه که اکثر رؤسای جمهور در ۳۰ سال انجام داده‌اند، انجام دادم و سپس با کووید چین، متحمل ضربه شدم».

رئیس‌جمهور سابق آمریکا در حالی بارها مدعی شده است که کرونا یک ویروس چینی است که حتی تحقیقات سازمان جهانی بهداشت و محققان برجسته جهان نیز چنین چیزی را تأیید نکرده‌اند و چینی نیز بارها این ادعاها را رد کرده‌اند.

انتهای پیام/م


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا