ایلام

تهیه ۱۴ میلیارد جهیزیه برای نیازمندان ایلامی از سال گذشته تاکنون

تهیه ۱۴ میلیارد جهیزیه برای نیازمندان ایلامی از سال گذشته تاکنون

سرهنگ حیدر الفتی فرمانده سپاه ناحیه ایلام صبح امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفت: بر اساس سند راهبردی اعتلای ۱۰ ساله بسیج که یکی از این راهبردها بحث پیش برندگی انقلاب اسلامی، جهاد، امیدآفرینی در عرصه های پیشرفت و ترقی و معنویت انقلاب است.

وی افزود: سپاه شهرستان ایلام در بحث بسیج سازندگی و پروژه‌های محرومیت زدایی و کمک به عمق بخشی نظام مقتدر جمهوری اسلامی در حوزه مردم داری، مردم یاری و تعامل هم افزایی با دستگاهها در این زمینه توانسته کمکی در جهت رفع محرومیت ها و توانمندسازی اقشار ضعیف جامعه بردارد.

فرمانده سپاه ناحیه ایلام ادامه داد: یکی از برنامه های شاخصی که بر اساس سند راهبردی، سال گذشته و امسال در سطح شهرستان دنبال می کنیم تفاهمنامه با کمیته امداد و سازمان بهزیستی در راستای ساخت منازل محرومین در سطح شهرستان، بخش مرکزی و سیوان است که به بر این اساس تعدادی منزل مسکونی در مرحله اتمام و در هفته دفاع مقدس افتتاح خواهند شد.

وی یادآور شد: در جهت شناسایی افراد محروم و مستضعف در نقاط کم برخوردار شهر ایلام در زمینه مرمت منازل مسکونی و بازسازی چشمه‌های حمام و سرویس های بهداشتی اقداماتی انجام داده همچنین سال گذشته منازل مسکونی در مناطق کمربند شمالی شهر ایلام، میدان میلاد، شهرستان چوار و در شهرستان هلیلان توسط گروه های جهادی جغرافیا محور با هم افزایی نهادهای حمایتی افتتاح و تحویل داده شدند.

فرمانده سپاه ناحیه ایلام تصریح کرد: موضوع بعدی هم افزایی با ادارات که یکی از برنامه های سال گذشته و امسال کم کردن فاصله طبقاتی است که آمار و اطلاعات افراد در روستاها، مناطق حاشیه شهر با هماهنگی دستگاههای حمایتی در قالب بانک اطلاعاتی جمع آوری شده است.

سرهنگ الفتی اضافه کرد: در قالب بسته های معیشتی، پخت غذا در مناسبت های مختلف که در عید غدیر امسال ۷۲ دیگ غذا و بیش از ۳۰ هزار پرس در مناطق حاشیه شهر ایلام توزیع گردید که یک فرهنگ سازی در راستای پیام غدیر و کمک به محرومین می باشد که سازمان های هم افزا و همسو مانند سازمان تبلیغات استان، هیئت های مذهبی، ائمه جمعه در این زمینه پای کار بودند.

وی خاطرنشان کرد: از سال گذشته تاکنون در رزمایش‌های متعدد نسبت به توزیع بسته های معیشتی، کارت هدیه ، غذا گرم و . . . همچنین تعداد ۱۳۵ جهیزیه و کمک جهیزیه و در مجموع حدود ۱۴ میلیارد تومان هزینه شده است.

فرمانده سپاه ناحیه ایلام گفت: سال گذشته در مناطق محروم شهرستان مانند هفت چشمه، سرطاف، سبزی آباد، پیچ آشوری، خاتم الانبیا میزهای خدمت چند تخصصی انجام که امسال هم در مناطق کم برخوردار بخش مرکزی در روستاهای قجر ، شانکبود و چشمه داوین تیم های چند تخصصی شامل دندانپزشکی، چشم پزشکی، مامایی از طریق جامعه بسیج پزشکی سپاه استان ایلام ویزیت و دارو به صورت رایگان در اختیار مردم قرار گرفت و افراد دارای مشکل حاد برای تکمیل درمان به بیمارستان شهدای سپاه ایلام ارجاع داده شدند.

سرهنگ الفتی ادامه داد: سال گذشته بیش از ۸ میلیارد تومان وام های خوداشتغالی در جهت حمایت از صنایع تولیدی و رونق کسب و کارهای خانگی به متقاضیان پرداخت گردید.

وی اضافه کرد: هم افزایی با صندوق کارآفرینی مهر امید جهت اشتغالزایی مناطق محروم در قالب صندوق های قرض الحسنه با معرفی افراد و تعاونی ها بیش از یک میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد.

سرهنگ الفتی یادآور شد: مقام معظم رهبری فرمودند؛ بزرگترین خدمت به مردم و بزرگترین مبارزه با استکبار جهانی همین حضور در بین مردم احصاء مشکلات آنها و خدمات دهی در موضوعات مختلف است سال گذشته در قالب طرح اندیشه ورزی مشکلات اساسی روستاها در بحث تنش آبی، آب آشامیدنی و کشاورزی، فرسودگی لوله های آب بین مزارع و کانال های فرسوده ای که در روستاها وجود داشت آمارگیری شد.

وی بیان داشت: امسال با همکاری بسیج عشایری سپاه استان پروژه ساخت یک سیلبند انحرافی در روستای چاویز داریم که این پروژه باعث جلوگیری از هدر رفتن آبهای روان می شود و فاز اول آن در هفته دفاع مقدس به بهره برداری می رسد.

فرمانده سپاه ناحیه ایلام عنوان کرد: در حوزه آبرسانی برای عشایر کوچ رو منطقه چپه سورگه با همکاری سازمان بسیج عشایری سپاه استان پروژه را در دست اقدام داریم همچنین در روستای جعفرآباد جهت ارتباط مردم روستا احداث یک پل بر روی رودخانه را در دستور کار قرار دارد.

این مقام مسوول تصریح کرد: همچنین در قالب طرح اندیشه ورز بسیج مهندسین کشاورزی و در راستای هم افزایی با سازمان های مربوطه آمار و اطلاعات واقعی عشایر و روستاییان استان را دریافت شد که در مرحله اول بیش از ۵۳۰۰ بازدید، تماس تلفنی با حضور میدانی در مناطق عشایرنشین شهرستان ایلام، بخش سیوان و مرکزی صورت گرفت در قالب این طرح بیش از ۴۰ درصد اسراف آرد روستاییان جلوگیری گردید.

سرهنگ الفتی اضافه کرد: یکی از رهاوردهای جلسات در طرح اندیشه ورزی برای بیش از ۱۳۰۰ عشایری که دامدار نبوده و فقط دفترچه دامداری و از خدمات و مزایا برخوردار بودند این آمارها اتقان و صحت سنجی گردیده و الان خدمات به صورت ماهیانه و فصلی در اختیار دامداران واقعی قرار می گیرد.

وی افزود: از طریق سپاه استان و هماهنگی گروه های جهادی شهید زارعی سپاه ناحیه ایلام طرح آبرسانی به روستاهای شهرستان چوار در دست اقدام و برای سایر شهرستانها قراردادها منعقد گردیده تا گروههای جهادی در راستای منویات مقام معظم رهبری اقداماتی انجام دهند.

سرهنگ الفتی بیان داشت: آب یکی از مشکلات روستاها که باعث مهاجرت به حاشیه شهرها و آسیب‌های اجتماعی شده و این چنین پروژه های زودبازده، سریع افتتاح و مهاجرت معکوس مردم به روستاها را در پی داشته است.

فرمانده سپاه ناحیه ایلام عنوان کرد: اقدامات جهادی دولت سیزدهم موضوع جراحی بزرگ اقتصادی در جهت کمک به اقشار محروم جامعه که باعث کوتاهی دست رانت خواران شده شاید الان شاهد تورم باشیم ولی قطعا در آینده با مراودات و گشایش های اقتصادی صورت گرفته رونق اقتصادی شکل می گیرد.

وی در ادامه افزود: در طرح شهید امانی بازرسین با نظارت شبانه روزی در سطح بازار و با رصد کالاها و انبارها اقداماتی صورت گرفته که خوشبختانه کالاهای اساسی موردنیاز مردم که توسط صنوف احتکار شده با هماهنگی تعزیرات حکومتی کشف و روانه بازار گردید و الان با رصد اطلاعاتی و عملیاتی سپاه در این زمینه کنار دولت هستیم.

سرهنگ الفتی فرمانده سپاه ناحیه ایلام در پایان خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرمود؛ همه موظفیم که به دولت کمک کنیم. سپاه ، بسیج در قالب گروههای جهادی که با زمینه سازی و نهادینه شدن فرهنگ جهاد، کار و ایثار که ان شاءالله از با اقدامات مهم و جهادگونه از محرومیت خارج خواهیم شد.


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا