خراسان رضوی

تولیت آستان قدس رضوی: روابط دوستانه ایران و عراق، پیوندی مبتنی بر اعتقادات مذهبی است

تولیت آستان قدس رضوی: روابط دوستانه ایران و عراق، پیوندی مبتنی بر اعتقادات مذهبی است

به گزارش یولن از مشهد به نقل از آستان نیوز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی امروز در دیدار نصیف جاسم الخطابی استاندار کربلا و هیئت همراه که با حضور استاندار خراسان رضوی در حرم مطهر امام رضا(ع) انجام شد، با اشاره به اشتراکات و نقاط مشترک فراوان فرهنگی و تاریخی دو ملت ایران و عراق، بر لزوم گسترش و تعمیق روابط دو کشور در عرصه‌های مختلف تأکید و این امر را موجب تحکیم امنیت و ثبات بیش‌ازپیش منطقه دانست.

تولیت آستان قدس رضوی ابراز کرد: استکبار و دشمنان دو ملت ایران و عراق خواهانِ برقراری رابطه دوستانه میان این دو کشور نبوده و درصدد ایجاد اختلاف بین این دو ملت هستند، زیرا منافع استکباری و استعماری خود را در ایجاد شکاف در روابط و تفرقه میان این دو کشور بزرگ و قدرتمند جهان تشیع می‌بینند.

وی دشمنان ایران و عراق را مشترک دانست و یادآور شد: به‌منظور مقابله با توطئه‌ها و دسیسه‌های تفرقه‌افکنانه دشمنان باید بر عمق‌بخشی، استمرار و تحکیم الفت، مودت و برادری میان این دو کشور بزرگ تلاش کنیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی عتبات عالیات عراق و ایران را منشأ همدلی، الفت و دوستی این ملت دانست و تأکید کرد: روابط میان دو کشور ایران و عراق رابطه‌ای صرفاً بر پایه ارتباطات مهندسی، عمرانی و منافع اقتصادی نیست، بلکه رابطه‌ای مبتنی بر اعتقادات مذهبی، معنوی و دینی است.

وی ادامه داد: ما امنیت، رفاه، آبادانی و عظمت عراق را امنیت، رفاه، آبادانی و عظمت ایران می‌دانیم و وظیفه خود می‌دانیم در صورت نیاز به این کشور برای رفع مشکلات کمک کنیم، و این امر نه از موضع برتری‌طلبی و سلطه‌جویی که خوی آمریکا و کشورهای استعمارگر بوده، بلکه از موضع انسانی، اسلامی، دینی و شیعی است.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: هنگامی‌که داعش به عراق حمله و بخش‌هایی از این کشور را اشغال کرد، تلقی ما در ایران این بود که گویی بخش‌هایی از خاک ایران اشغال‌شده است، و این موضوع تنها یک احساس درونی نبود بلکه مسئولان، نظامیان و در رأس آن‌ها شهید سردار سلیمانی همانند یک سرباز خود را در خدمت امنیت و استقلال عراق قرار دادند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی همچنین با اشاره به حضور میلیون زائران حسینی در راهپیمایی عظیم اربعین و قرارگیری این راهپیمایی در فصول گرم سال، پیشنهاد درختکاری مسیر نجف تا کربلا برای تسهیل زیارت زائران اربعین را داد و گفت: در فصول گرم سال، تابش شدید خورشید سختی‌هایی را برای زائران به دنبال دارد؛ لذا درختکاری مسیر نجف تا کربلا می‌‌تواند موجب تسهیل شرایط تشرف زائران به راهپیمایی اربعین شود.

نصیف جاسم الخطابی استاندار کربلا نیز در این دیدار با اشاره به دستاوردهای سفر خود به ایران و تنظیم پیش‌نویس تفاهم‌نامه‌هایی برای همکاری دو شهر مشهد و کربلا، اظهار کرد: شرایط برای گسترش همکاری‌های مشترک میان دو شهر مشهد و کربلا فراهم است و امیدواریم با تدابیر اندیشیده شده بتوانیم بیش‌ازپیش در مسیر توسعه این دو شهر گام برداریم.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۲


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا