بین الملل

جانسون: اروپا در آستانه جنگ قرار گرفته و انعکاس آن در تایوان شنیده خواهد شد

جانسون: اروپا در آستانه جنگ قرار گرفته و انعکاس آن در تایوان شنیده خواهد شد

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس روز شنبه با اشاره به بحران اوکراین، هشدار داد اروپا در آستانه جنگ قرار گرفته است.

به نوشته روزنامه «گاردین»، جانسون ضمن سخنرانی در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت، حمله بالقوه روسیه به اوکراین «خطری بسیار بزرگ برای جهان» است و شوک ناشی از آن «در تمام جهان پخش خواهد شد».

نخست‌وزیر انگلیس مدعی شد «بریتانیا همواره در کنار آزادی و دموکراسی در سرتاسر جهان می‌ایستد». او هشدار داد انعکاس صدای حمله روسیه به اوکراین «در شرق آسیا و تایوان» شنیده خواهد شد.

جانسون در ادامه گفت، اروپا باید «از نفت و گاز [ولادیمیر] پوتین مستقل شود» و شرکت روسی «گاز پروم» را به «اعمال نفوذ آشکار در تأمین گاز اروپا» متهم کرد.

او همچنین گفت، اطلاعات به‌دست آمده نشان می‌دهد که درگیری نظامی بین مسکو و کی‌یف «احتمال فزاینده‌ای» دارد و با توجه به وعده‌های دولت‌های غربی برای حمایت از اوکراین، «اینکه هنگام حمله به این کشور روی خود را برگردانیم، قول‌هایی که داده‌ایم پوچ و توخالی و توهین‌آمیز خواهد بود».

نخست‌وزیر انگلیس بدون اشاره به نقض آتش‌بس از سوی نیروهای اوکراینی و هدف قرار دادن مناطق خودمختار شرق این کشور از روسیه خواست دست به کاهش تنش بزند زیرا «اکنون ما شاهد یک نسل خونریزی و عذاب هستیم».

جانسون گفت با وجود کم بودن زمان باقی‌مانده، همچنان زمان برای جلوگیری از وقوع فاجعه و نشان دادن حسن نیست وجود دارد.

او همچنین تهدید کرد در صورت حمله روسیه به اوکراین «شرکت‌ها و افراد دارای اهمیت راهبردی برای روسیه» تحت تحریم‌های سخت قرار خواهند گرفت.

این مقام انگلیسی متذکر شد برای بازدارندگی در برابر روسیه تحریم کافی نیست و لندن برای تقویت جبهه شرقی ناتو آمادگی دارد.

این در حالی است که روسیه چندی پیش بسته پیشنهادات مسکو برای دریافت ضمانت امنیتی را به آمریکا و ناتو تحویل داده که عدم توسعه طلبی ناتو در شرق اروپا و خروج نیروهای این اتحاد نظامی از اطراف مرزهای روسیه را شامل می‌شود. با این حال آمریکا و ناتو این درخواست‌ها را رد کرده‌اند.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا