یزد

جانمایی ساخت اولین شهرک نیروگاهی برق خورشیدی در رستاق یزد

جانمایی ساخت اولین شهرک نیروگاهی برق خورشیدی در رستاق یزد

محمد دهقان، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی یزد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از این استان، اظهار کرد: با توجه به مصوبات سفر رئیس جمهور در خصوص ایجاد شهرک‌های نیروگاهی انرژی‌های تجدید پذیر و همچنین در راستای تاکید استاندار یزد در تحقق سند تحولی یزدنوین، طی نشستی مشترک بین شرکت شهرک‌های صنعتی استان و شرکت برق منطقه‌ای یزد محل اولین شهرک نیروگاهی انرژی‌های تجدید پذیر استان جانمایی شد.

 وی افزود: در این نشست پس از بررسی مباحث فنی ایجاد این شهرکها، مناطق دارای ظرفیت ایجاد شهرک های نیروگاهی انرژی های تجدید پذیر مورد ارزیابی قرار گرفت و در نهایت برای کلید خوردن این طرح، یکی از نقاط استان در محدوده روستای رستاق با نظر کارشناسی شرکت برق منطقه ای یزد انتخاب شد.
 
دهقان گفت: مناطق انتخابی برای ایجاد شهرک‌های برق خورشیدی، باید ظرفیت اتصال به شبکه سراسری برق کشور را داشته باشند که خوشبختانه در گام نخست منطقه رستاق مورد تایید قرار گرفت.
 
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد تصریح کرد:‌ ایجاد نیروگاه‌های انرژی‌های تجدید پذیر با توجه به ظرفیت بسیار خوب استان یزد، می‌تواند نقش مهم و اساسی را در جهت تولید برق و تامین برق پایدار کشور ایجاد کند تا در آینده با چالش‌های کمبود برق چه در بخش خانگی و چه در بخش صنعت نباشیم.
 
وی با بیان این‌که ایجاد زیرساخت‌های شهرک نیروگاهی برق خورشیدی در منطقه رستاق به زودی و بعد از طی مراحل واگذاری زمین به شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد انجام و به سرمایه گذار یا سرمایه گذاران این بخش واگذار خواهد شد، تأکید کرد:‌ هماهنگی بین بخشی از جمله عناصر تأثیرگذار در توسعه و پیشرفت به موقع و موثر است.

پایان پیام/الف


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا