بین الملل

جهاد اسلامی: دشمن صهیونیستی منتظر عملیات‌های بیشتر باشد

جهاد اسلامی: دشمن صهیونیستی منتظر عملیات‌های بیشتر باشد

به گزارش گروه بین الملل یولن، زیاد النخاله دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین شامگاه امروز یکشنبه در واکنش به درگیری شهروندان فلسطینی با نظامیان صهیونیست تأکید کرد که این اقدامات، واکنشی به رفتار دشمن صهیونیستی نیست، بلکه اقدام طبیعی علیه اشغالگری است.

خبرگزاری شهاب به نقل از النخاله گزارش داد، جنگ «شمشیر قدس» نیز به خاطر آواره کردن ساکنان محله الشیخ جراح در قدس اشغالی آغاز شد و «امروز نیز همین علتها در حال تکرار شدن است. درگیری هم ادامه دارد».

وی با بیان اینکه «نمی‌توانیم چشم خود را به روی رخدادهای قدس ببندیم»، تصریح کرد: «دشمن باید منتظر عملیاتهای بیشتر باشد. ما در موضعیت رویارویی مستقیم قرار داریم. هر لحظه باید منتظر درگیری فراگیر باشیم».

النخاله با تأکید بر اینکه مردم فلسطین در مسیر مقاومت، گزینه‌های بسیاری پیش روی خود دارند، خاطر نشان کرد، شهروند فلسطینی می‌تواند اقدامات بیشتری انجام دهد و عملیاتهای استشهادی، بهترین گواه این مدعاست.

دبیر کل جهاد اسلامی عملیاتهای استشهادی فردی را بازتاب مقاومت محیط فلسطینیِ مخالف اشغالگری دانست و گفت: «تسهیلاتی که اسرائیل می‌دهد، حق مردم فلسطین است و باعث نخواهد شد که چشم خود را به روی ریخته شدن خون مردم فلسطین ببندیم».

وی با بیان اینکه دشمن باید بهفهمد که غزه از کرانه باختری جدا نیست و ملت فلسطین نیز یکپارچه هستند، تأکید کرد، هر چند امکانات در فلسطین محدود است، ولی گروههای مقاومت قادر هستند در این رژیم، تأثیر بسیاری بگذارند.

این در حالی است که وضعیت در اردوگاه جنین متشنج شده است و صهیونیستها نیز تهدید کرده‌اند که به این اردوگاه حمله خواهند کرد. گروههای فلسطینی نیز هشدار داده‌اند که پاسخ این حملات را خواهند داد.

در همین ارتباط، رژیم صهیونیستی شب گذشته خبر داد که هر گونه ورود و خروج فلسطینیان ساکن اراضی ۱۹۴۸ به جنین ممنوع است؛ چه به صورت پیاده یا خودرو.

در واکنش به این اقدامات، مقاومت غزه به صهیونیست‌ها هشدار داد که هرگونه حمله به این اردوگاه به منزله عبور رژیم صهیونیستی از خط قرمز است.

«احمد عبدالرحمن» نویسنده و تحلیلگر امور نظامی و سیاسی تصریح کرد: مقاومت در غزه در پیام خود خطاب به تل‌آویو، تهدید کرده است که در صورت حمله به جنین، غزه وارد خط مقدم می‌شود. این پیام مقاومت به اسرائیلی‌ها از طریق میانجیگران منطقه‌ای ابلاغ شده است.

عبدالرحمن افزود که کتائب شهداء الاقصی در جنین و نابلس، روابط بسیار خوبی با گروه‌های مقاومت در غزه به ویژه سرایا القدس دارد.

انتهای پیام/م


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا