سلامت

خدمات‌رسانی در حوزه سلامت به زایران اربعین در مرز شلمچه آغاز شد

خدمات‌رسانی در حوزه سلامت به زایران اربعین در مرز شلمچه آغاز شد

به گزارش خبرنگار یولن رییس دانشگاه علوم پزشکی در آیین آغاز خدمات رسانی به زایران اربعین در شلمچه بیان کرد: در مرکز بهداشتی، درمانی و فوریت‌های پزشکی شهید حاج قاسم سلیمانی در مرز شلمچه که شاید در سراسر کشور نمونه و ویژه باشد، به زایران سید و سالار شهیدان خدمت می‌کنیم.

سید محمد محمدی گفت: ۳۲ تخت بستری موقت در مرکز شهید سلیمانی مرز شلمچه در نظر گرفته شده ضمن اینکه در سمت دیگر مرکز نیز ویزیت پزشکان، خدمات بهداشتی، تزریقات، مامایی، داروخانه به زایران ارایه‌ می‌شود.

وی افزود: دکتر عین‌الهی وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی نگاه ویژه‌ای به خرمشهر دارند و برای این پروژه نیز کمک شایانی کردند.

امام جمعه خرمشهر نیز گفت: فعالان عرصه سلامت یک توفیق ویژه دارند که می‌توانند به زایران حسینی خدمت کنند و هر کسی نمی‌تواند وارد این عرصه شود.

حجت‌الاسلام محمدجواد عادل‌پور خواستار نگاه فراملی به موضوع اربعین و خدمات رسانی به زایران شد افزود: لازم است که نگاه دقیق و تمدن‌سازی به اربعین داشته باشیم.

وی ادامه داد:با توجه به نارسایی‌های درمانی در کشور برادر و همسایه عراق، نیاز است به این مرکز ابتدا نگاهی انسانی و سپس اقتصادی داشته باشیم.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: انتظار ما از دولت و مجموعه دانشگاه علوم پزشکی آبادان این است که به خرمشهر عنایت ویژه‌تری داشته باشند.

لفته احمدنژاد اضافه کرد: از تمام کسانی که برای ساخت این مرکز تلاش کردند نهایت قدردانی را دارم و این مجموعه می‌تواند در مسیر ارزآوری برای کشور تاثیرگذار باشد.

وی افزود: عزیزان عراقی می‌توانند در آینده برای پیگیری درمان خود به جای سفر به کشورهای دیگر به این منطقه عزیمت کنند.

فرماندار ویژه خرمشهر نیز با اشاره به سرعت احداث مرکز بهداشتی درمانی شهید سلیمانی گفت: در گذشته کمتر کسی فکر می‌کرد که این مرکز به اربعین امسال برسد ولی با پیگیری‌ مسوولان شاهد بهره‌برداری از این مرکز هستیم.

نادر عبیدزاده اضافه کرد: این اتفاق را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم مرکز شهید سلیمانی به عنوان نخستین مرکز در مرز شلمچه در مسیر جذب گردشگر سلامت در آینده فعالیت کند.

مرکز بهداشتی، درمانی و فوریت‌های پزشکی مرزی شهید حاج قاسم سلیمانی در پایانه مرزی شلمچه، روز شنبه هفته گذشته همزمان با هفته دولت، و برای ارایه خدمات بهتر به زایران اربعین حسینی، با ارتباط تصویری توسط رییس جمهور به بهره برداری رسید.

این مرکز با ۲۴ تخت بستری و ۶۰ تخت بستری موقت دارای اتاق پزشک، بخش بستری زنان و مردان، اتاق عمل، رادیولوژی، آزمایشگاه، اتاق احیاء(CPR)، داروخانه، واحد بهداشت (نمونه گیری)، هدایت عملیات فوریت‌های پزشکی، واحد مامایی و واحد تریاژ است.

بر اساس تقویم رسمی کشور ۲۶ شهریور برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۴ هجری شمشی اربعین حسینی است.

مرز بین‌المللی شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر و ۲۰ کیلومتری بصره عراق قرار دارد.

مرزهای شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زایران اربعین حسینی در خوزستان هستند.

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا