کرمان

خسارت ۱۲ هزار میلیاردی سرما به پسته کرمان/قیمت برق چاه‌های کشاورزان خسارت دیده افزایش نمی‌یابد

خسارت ۱۲ هزار میلیاردی سرما به پسته کرمان/قیمت برق چاه‌های کشاورزان خسارت دیده افزایش نمی‌یابد

به گزارش یولن از کرمان، محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با اشاره به برگزاری نشست اضطراری با وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: نزدیک به ۱۶۰ هزار هکتار باغات پسته استان به ویژه در کرمان و راور خسارت دیده و ۱۲ هزار میلیارد تومان خسارت برآورد شده که باید به نحو مقتضی پوشش داده و اقدامات لازم انجام شود.

وی افزود: در نشست با وزیر جهاد کشاورزی درخواست کردیم درخصوص بدهی کشاورزان خسارت دیده که سال‌های گذشته وام دریافت کرده و اکنون امکان پرداخت تعهدات را ندارند، تصمیم‌گیری شود.

پورابراهیمی تصریح کرد: بحث کمک به ایجاد مرکز تخصصی علمی و فناوری با رویکرد دانش بنیان نیز مطرح شد زیرا علی رغم وجود همه مراکز تخصصی، اقدامات پیشگیری انجام نشده و سرمازدگی هر ساله خسارت‌های زیادی به کشاورزان وارد می‌کند که باید در زمینه پیشگیری اقدام شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه اعطای کمک از محل اعتبارات ستاد بحران وزارت کشور مسئله دیگری است که باید در رابطه با کشاورزان صورت بگیرد، افزود: ایجاد خط اعتباری جدید از محل منابع صندوق توسعه ملی برای اعطای وام به کشاورزان مسئله دیگری بود که در نشست با وزیر جهاد کشاورزی عنوان شد.

وی بیان کرد: در این جلسه مقرر شد طی ۴۸ ساعت آینده تیم تخصصی صندوق بیمه محصولات کشاورزی و مدیرعامل صندوق در همه شهرستان‌های استان کرمان حضور یافته و آمار میدانی خسارت‌ها گردآوری و بر اساس جدول زمان.بندی درحد سقف پراخت خسارت‌ها آغاز شود.

پورابراهیمی بیان داشت: در بحث امهال وام‌ها نیز مقرر شد وزارت جهاد کشاورزی گزارش خسارت را طی روزهای آتی به هیئت دولت ارسال کند تا موضوع استمهال وام‌ها به تصویب هیئت وزیران رسیده و اعتبار ویژه‌ای نیز برای بحران سرمازدگی اختصاص یابد و وزارت کشور از محل سرفصل‌های خود به این بحث کمک کند.

وی تصریح کرد: همچنین مصوب شد ایستگاه هواشناسی با مشارکت بخش خصوصی و حمایت وزارت جهاد کشاورزی در مناطق خاص شهرستان‌های شمال استان کرمان اضافه شود.

پورابراهیمی بیان داشت: معافیت افزایش قیمت برق مصرفیِ چاه‌های کشاورزی کشاورزان خسارت دیده در این جلسه نیز تایید شد.

نماینده کرمان و راور در مجلس گفت: مقرر شد با محوریت استاندار کرمان، کارگروه تخصصی مجموعه دانش بنیان استان مرکب از مرکز تحقیقات کشاورزی، مرکز تحقیقات پسته، دانشگاه هایتک، پارک علم و فناوری تشکیل و موضوعات مربوط به استفاده از دانش علمی و تخصصی برای پیشگیری از وقوع سرمازدگی در دستور کار قرار بگیرد.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا