بین الملل

درخواست طرف‌های منطقه‌ای برای توقف حملات صهیونیست‌ها در قدس

درخواست طرف‌های منطقه‌ای برای توقف حملات صهیونیست‌ها در قدس

به گزارش گروه بین الملل یولن، «احمد ابوالغیط» دبیر کل اتحادیه عرب حمله شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی را که با پشتیبانی شمار زیادی از نظامیان رژیم اشغالگر انجام گرفت، به شدت محکوم کرد.

در بیانیه اتحادیه عرب در این خصوص آمده است: این اقدام نقض مکرر وضعیت موجود است و رفتار تحریک آمیز بزرگ نسبت به احساسات عربی و اسلامی است و می‌تواند به تشدید تنش‌ها در بیت المقدس و دیگر مناطق منجر شود.

«جمال رشدی» سخنگوی ابوالغیط تصریح کرد: حمله به صحن مسجد الاقصی در چارچوب آنچه راهپیمایی پرچم خوانده می‌شود، در وهله نخست یک اقدام غیرمسئولانه و به منظور دستیابی کابینه رژیم صهیونیستی به دستاوردهایی داخلی است و اهداف جناح راست افراطی در اسرائیل را محقق می‌کند که به دنبال از بین بردن همه موجودیت فلسطینی‌ها در قدس اشغالی شرقی است.

او به نقل از ابوالغیط از قدرت‌های بزرگ جهانی و جامعه جهانی خواست بر رژیم صهیونیستی برای توقف این اقدامات تحریک آمیز فشار آورند که به احساسات دینی لطمه می‌زند و دایره خشونت را در سرزمین‌های اشغالی فلسطین گسترش می‌دهد و همگان را به سمت درگیری‌های دینی با عواقب نامعلوم سوق می‌دهد.

«سامح شکری» وزیر خارجه مصر هم امروز در دیدار با «جبریل الرجوب» دبیر کمیته مرکزی جنبش فتح در مقر وزارت خارجه مصر در قاهره درباره پیامدهای حملات مستمر صهیونیست‌ها به قدس هشدار داد.

شکری در این دیدار بر ضرورت توقف همه اقدامات اسرائیل علیه هویت عربی و اسلامی و مسیحی شهر قدس و مقدسات آن و همچنین تلاش برای تغییر وضعیت تاریخی و قانونی موجود تاکید کرد.

او با هشدار درباره عواقب اقدامات اسرائیل بر ثبات اوضاع در سرزمین‌های فلسطینی گفت: ادامه شهرک سازی‌های اسرائیل و مصادره زمین‌های فلسطینی و آواره کردن اهالی آنجا، فرصت‌ها برای دستیابی به راه حل دو دولتی و ایجاد صلح عادلانه و فراگیر در منطقه را نابود می‌کند.
وزیر خارجه مصر بر موضع محکم کشورش در حمایت از آرمان فلسطین و حقوق مشروع ملت فلسطین تاکید کرد و در عین حال احیای مذاکرات را راه حل دستیابی به تشکیل کشور مستقل فلسطینی در مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی خواند.

نخست وزیر دولت تشکیلات خودگردان فلسطین نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: از جامعه بین المللی و همه نهادهای حقوقی می‌خواهیم برای توقف تخلفات اسرائیل ورود کنند.

وزارت خارجه قطر هم در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما حمله شهرک‌نشینان به مسجد مبارک الاقصی را با شدیدترین لحن محکوم می‌کنیم.

در این بیانیه آمده است: ما برپایی آداب تلمودی در صحن‌های مسجد الاقصی تحت پشتیبانی پلیس رژیم اشغالگر را هم محکوم می‌کنیم.

بیش از یک هزار شهرک نشین صهیونیست امروز با پشتیبانی نظامیان صهیونیست وارد صحن‌های مسجد الاقصی شدند و انجام آداب تلمودی و اقدامات تحریک آمیز حرمت قبله نخست مسلمانان را زیر پا گذاشتند.

در همین حال هزاران شهرک نشینان صهیونیست عصر امروز هم در محله باب العامود در بخش قدیمی قدس راهپیمایی ادعایی موسوم به راهپیمایی پرچم را برگزار کردند که به درگیری با فلسطینیان منجر شد.

انتهای پیام/.


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا