علمی و فناوری

درصد کاهش گازهای گلخانه‌ای در اروپا توسط خودروهای برقی

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری یولن به نقل از رویترز، ماشین‌های برقی ابزار قدرتمندی برای مبارزه با گرمایش جهانی هستند، اما تاثیر آن‌ها در کشورهای مختلف متفاوت است و ممکن است در مواردی در ایجاد آلودگی با مدل های بنزینی برابری کنند. صرفه‌جویی در مصرف کربن دی اکسید در این ماشین‌ها به منبعی که شبکه آن‌ها  به وسیله آن شارژ می‌شود و زمان شارژ ماشین بستگی دارد.

بیشترین عملکرد در میان کشورهای اروپایی برای ماشین‌های کشور سوئیس با نیروی محرکه هیدروالکتریک و هسته‌ای بوده است که توانسته ۱۰۰ درصد در مقابل ماشین‌های بنزینی به کاهش کربن دی اکسید کمک کند. ماشین‌های برقی در نروژ ۹۸%، فرانسه ۹۶%، سوئد ۹۵% و استرالیا نیز ۹۳% در کاهش مصرف دی اکسید کربن موفق بوده اند.  

ضعیف ترین عملکرد این ماشین‌ها برای قبرس با ۴%، صربستان با ۱۵%، استونی ۳۵% و کشور هلند با ۳۷%  بوده است. کشور آلمان که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان خودروهای برقی در جهان است، توانسته عملکرد خودروهای خود را به ۵۵% صرفه جویی در ایجاد گازهای گلخانه ای نزدیک کند.

در کشورهایی مانند آلمان و اسپانیا که سرمایه گذاری زیادی بر روی انرژی بادی و خورشیدی شده است،  مقدار کاهش کربن دی اکسید در این خودروها بسیار به زمانی که خودرو شارژ می‌شود بستگی دارد. شارژ این خودروها در بعد از ظهر، زمانی که باد و خورشید به میزان زیادی در دسترس است، نسبت به شب که شبکه‌های خودرو با سوخت فسیل یا گاز شارژ می شوند ۱۶-۱۸% عملکرد خودرو را در ذخیره انرژی بالا می‌برد.

در سه ماهه‌ اخیر، در کشورهای اروپایی از هر ۵ خودرو خریداری شده، یک خودرو برقی بوده است.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا