تهران

دماوند رکورددار تصادفات رانندگی/ ۵۴ نقطه حادثه خیز در هراز و فیروزکوه وجود دارد

ایرج کهریزی فرمانده پلیس راه ویژه شرق استان تهران صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار یولن در پردیس در خصوص عملکرد این فرماندهی طی ۷ ماه گذشته اظهار کرد: پلیس راه شرق استان تهران حدود یک هزار و ۶۳۰ کیلومتر حوزه استحفاظی دارد که ۵۶ درصد از حوزه استحفاظی استان تهران را شامل می شود.

فرمانده پلیس راه ویژه شرق استان تهران گفت: از این هزار و ۶۳۰ کیلومتر حوزه استحفاظی متاسفانه ۸۶ درصد راه های ما به صورت دو طرفه و پرخطر و ۱۴ درصد به صورت یکطرفه و ۵۴ نقطه حادثه‌خیز در حوزه استحفاظی ما وجود دارد.

وی افزود: ۵۷ دوربین ثبت تخلفات در بحث هوشمندسازی پلیس راه در این منطقه به سامانه متصل شده و در ۷ ماهه امسال بحمدالله با تلاش تمام همکارانم و تمام دستگاه‌های امدادی و خدمات رسانی به ویژه اطلاع رسانی خوب رسانه های دیداری و نوشتاری اصحاب رسانه در حوزه تصادفات فوتی طی ۷ ماه اخیر شاهد کاهش ۲۵ درصدی تصادفات بودیم که در کشور جزو رتبه های برتر بوده است.

کهریزی ادامه داد: در بحث تصادفات طی ۷ ماه اخیر ۶ درصد از تصادفات در آزادراه ها اتفاق افتاده و در محورهای بزرگراهی ما مانند بزرگراه دماوند و شریف آباد ۴۸ درصد، محورهای اصلی و دو طرفه ۷ درصد، محورهای فرعی ۲۳ درصد و محورهای روستایی ۱۶ درصد از تصادفات را به خود اختصاص داده‌اند.

فرمانده پلیس راه ویژه شرق استان تهران اضافه کرد: در واقع حدود ۴۰ درصد از تصادفات ما در محورهای فرعی و روستایی رخ می‌دهد که متاسفانه این محورها از ایمنی خوبی برخوردار نیستند اتفاق می افتد و سواری ها ۵۵ درصد، وانت‌بارها ۱۳ درصد، موتورسیکلت ۱۷ درصد انواع کامیون و و تریلر ۱۲ درصد را از این تصادفات به خود اختصاص داده‌اند.

وی تصریح کرد: بر اساس محورهای حوزه استحفاظی پر تصادف ترین و فراوانی تصادفات را ابتدا بزرگراه دماوند و پس از آن بزرگراه امام رضا(ع) و محور فیروزکوه به خود اختصاص داده‌اند.

کهریزی افزود: بیشترین علت تصادفات ۵۲ درصد به دلیل عدم توجه به جلو که بر اثر استفاده از تلفن همراه، خوردن و آشامیدن و خستگی و خواب آلودگی رخ داده است.

فرمانده پلیس راه ویژه شرق استان تهران ادامه داد: بیشترین عامل تصادفات در محورهای دو طرفه، فرعی و روستایی به دلیل خستگی و خواب آلودگی، انحراف به چپ نیز بیشتر رخ داده است که ۱۲ درصد از این تصادفات را به خود اختصاص داده‌ است.

وی اضافه کرد: ۱۷ درصد تصادفات ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه بوده است که تغییر مسیر ناگهانی ۶ درصد، عدم رعایت حق تقدم عبور ۴ درصد را به خود اختصاص داده اند.

کهریزی تصریح کرد: ۸۱ درصد از متوفیان تصادفات مذکر و ۱۹ درصد مونث بودند که ۷۸ درصد در صحنه، ۸ درصد در مسیر بیمارستان و ۴ درصد در بیمارستان فوت شده‌اند.

فرمانده پلیس راه ویژه شرق استان تهران افزود: بر اساس نوع تصادفات، متاسفانه ۳۳ درصد تصادفات ما برخورد با عابر پیاده بوده که بیشتر برخورد با عابران پیاده در حوزه شهرستان دماوند به ویژه در روستای جابان و سربندان و همین‌طور محورهای جنوبی استان تهران رخ داده و برخورد با موتورسیکلت ۱۷ درصد، واژگونی ها ۱۷ درصد تصادفات را به خود اختصاص داده‌اند است.

وی ادامه داد: بر اساس ساعت وقوع تصادفات نیز، از ساعت ۱۶ تا ۲۰ حدود ۲۶ درصد از ساعت ۲۰ الی ۱۲ شب  ۱۴ درصد تصادفات را به خود اختصاص داده اند.

کهریزی اضافه کرد: طرح زمستان امسال برخلاف سال‌های قبل به دلیل بارش زودهنگام از یکم آذر ماه و همزمان با سراسر کشور آغاز و تا ۲۰ اسفندماه ادامه خواهد داشت اما هم اکنون این طرح در شرق استان آغاز شده است.

فرمانده پلیس راه ویژه شرق استان تهران تصریح کرد: دو محور برفگیر و ارتفاع دار هراز و گردنه گدوک در محور فیروزکوه در طرح زمستانه فعال هستند و تمامی عوامل پلیس راه با آمادگی صددرصدی در سطح محورها حضور دارند.

وی بیان کرد: طی هفت ماه اخیر ۶۸ درصد برخورد ماموران راهور با تخلفات حادثه‌ساز نسبت به سال گذشته افزایش داشته و طرح برخورد با تخلفات حادثه‌ساز که خط قرمز پلیس راه است به صورت ویژه در دستور کار تمامی پرسنل این فرماندهی قرار گرفته است.

کهریزی تاکید کرد: برخورد با ۶ تخلف سبقت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، تجاوز به چپ، عدم استفاده از کمربند ایمنی، نقص فنی و استفاده از تلفن همراه به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته و امیدواریم در ۵ ماه آینده نیز روند کاهش تصادفات را که بیشتر آن به دلیل عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی توسط رانندگان باز می‌گردد را ساهد باشیم.

انتهای پیام/۶۷۰۱۶/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا