بین الملل

رام‌الله: مخالفت آمریکا با شهرک‌سازی اسرائیل، ناکافی است

رام‌الله: مخالفت آمریکا با شهرک‌سازی اسرائیل، ناکافی است

به گزارش گروه بین‌الملل یولن، وزارت خارجه آمریکا شب گذشته (جمعه) گزارش‌ها مبنی بر طرح گسترش شهرک‌سازی‌های رژیم موقت صهیونیستی در کرانه باختری را محکوم کرد.

 «جالینا پورتر» معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در گفت‌وگویی تلفنی با شبکه «سی ان ان» گفت: سیاست دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا از ابتدا واضح بود و ما به شدت با گسترش شهرک‌سازی‌ها مخالفیم. (جزئیات بیشتر)

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین از این موضع وزارت خارجه آمریکا در قبال شهرک‌سازی استقبال کرد اما آن را ناکافی دانست و اعلام کرد، این موضع در حد جنایت شهرک‌سازی نیست.

بر اساس گزارش «القدس العربی»، وزارت خارجه فلسطین در واکنش به موافقت رژیم صهیونیستی با ساخت چهار هزار واحد شهرک‌سازی جدید در کرانه باختری و تخریب ۱۲ روستا در جنوب الخلیل و نیز غصب ۲۲ هزار دونم (هر دونم تقریبا هزار متر) در «الاغوار» اعلام کرد، این اقدامات نقض آشکار قانون بین‌الملل، توافقنامه‌های ژنو و نیز کودتا علیه این توافقنامه‌های امضا شده است.

 در ادامه بیانیه مذکور آمده، این اقدامات همچنین بی توجهی رسمی رژیم صهیونیستی به مواضع دولت آمریکا و سازمان ملل در قبال شهرک‌سازی به شمار می‎رود.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان، دولت رژیم صهیونیستی را مسؤول کامل و مستقیم این طرح‌های استعماری توسعه طلبانه و پیامدهای آن در خصوص صلح دانست و اعلام کرد که این مسأله را در دادگاه جنایات کیفری و سازمان ملل و دیگر نهادهای مربوطه پیگیری خواهد کرد.

انتهای پیام/م


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا