بین الملل

رایزنی لودریان و بلینکن درباره مذاکرات وین

رایزنی لودریان و بلینکن درباره مذاکرات وین

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه در توییتی از رایزنی با همتای آمریکایی خود در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ درباره آنچه «فوریت پایان دادن به مذاکرات برای بازگشت به برجام» خواند، خبر داد.

لودریان اعلام کرد: امروز صبح با آنتونی بلینکن در مونیخ دیدار کردم. هماهنگی مطمئن درباره بحران روسیه (تنش‌های مسکو و غرب بر سر اوکراین)، فوریت پایان دادن به مذاکرات برای بازگشت به برجام با ایران و (منطقه) ساحل (بین ما) وجود دارد. 

رایزنی لودریان و بلینکن درباره مذاکرات وین

 

امروز همچنین «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان در اظهاراتی در کنفرانس امنیتی مونیخ در خصوص مذاکرات وین مدعی شد «همه عناصر» یک توافق روی میز است و باز هم به روال طرف‌های غربی برجام با هدف تحت فشار قرار دادن ایران، عنصر زمان را مطرح کرد. شولتز در این خصوص اظهار داشت: «ما اکنون این شانس را داریم که به توافقی برسیم که اجازه می‌دهد تحریم‌ها برداشته شود؛ اما اگر خیلی سریع موفق نشویم، خطر شکست مذاکرات وجود دارد». وی سپس با انداختن توپ در زمین ایران، افزود: مقامات ایران یک انتخاب دارند. اکنون لحظه رویارویی با حقیقت است.

این در حالی است که شواهد روزافزون حکایت از آن دارد که به نتیجه رسیدن مذاکرات وین مستلزم اخذ تصمیم‌های سیاسی از سوی غربی‌ها به ویژه واشنگتن برای رفع تحریم‌ها است. در همین خصوص، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (شنبه) ۳۰ بهمن ماه در ادامه رایزنی‌ها با مقامات شرکت کننده در پنجاه و هشتمین نشست کنفرانس امنیتی مونیخ در دیدار با «لوئیجی دی‌مایو» وزیر امور خارجه و همکاری‌های بین‌المللی ایتالیا تاکید کرد: اراده ما رسیدن به توافق خوب در کمترین زمان است، ولی این که چند روز و یا چند هفته طول بکشد، به رفتار و اراده آمریکا و توجه اروپا به اصول و قواعد مذاکره و حقوق مشروع ایران وابسته است.

دور هشتم مذاکرات وین از روز سه‌شنبه ۱۹ بهمن ماه پس از تنفسی ۱۱ روزه برای مشورت هیأت‌ها با پایتخت‌هایشان از سر گرفته شد و کماکان در سطوح مختلف در حال برگزاری است؛ مقامات جمهوری اسلامی ایران همواره تاکید کرده‌اند که به دنبال یک توافق خوب و قابل اتکاء در وین هستند که منافع ملت ایران را تضمین کند.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا