زنجان

رتبه آخر پارک و علم و فناوری استان زنجان از نظر زیرساختی

رتبه آخر پارک و علم و فناوری استان زنجان از نظر زیرساختی

به گزارش خبرگزاری یولن از زنجان، علی آذر پیوند، رییس پارک و علم و فناوری استان زنجان ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران، با بیان اینکه پارک استان از نظر زیر ساختی آخرین پارک کشور است، اظهار کرد: از نظر نیروی انسانی هم سه نیروی رسمی و دو نیروی قرار دادی داریم و بقیه شرکتی هستند.

رییس پارک و علم و فناوری استان زنجان با بیان اینکه از نظر زیر ساختی برای پارک دو قطعه زمین در نظر گرفته شده است، گفت: این دو قطعه زمین مجموعا ۱۷.۵ هکتار است، که می‌توان گفت که یک زمین ۱.۵ هکتاری و یک زمین ۱۶.۵ هکتاری  است که مجوز  زمین ۱.۵ هکتاری طبق ماده ۲۳ در آستانه صدور است.

آذر پیوند با اشاره به کمبود فضا در پارک و علم و فناوری استان زنجان اضافه کرد: آخرین قولی هم که از نظر ساختمان داده‌اند، ساختمان خالی بیمه سلامت است که پارک پیگیر این است که هر چه زودتر آن را تحویل بگیرد، هر چند که این ساختمان مشتری زیادی دارد و اگر این ساختمان را تحویل بگیریم خیلی از مشکلات حل خواهد شد.

وی با اشاره به واگذاری ۵ هکتار زمین خلع ید شده در شهرک صنعتی اشراق گفت: برای این زمین هم ۳۵ شرکت دانش بنیان و فناور معرفی کرده‌ایم که در حال حاضر قطعه‌بندی شده و در حال چانه زنی هستیم که به شرکت‌های فناور هم زمین بدهند.

آذر پیوند به سرای نوآوری دانشگاه آزاد که حدود یک ماه پیش افتتاح شده است، اشاره کرد و گفت: زنجان جزء استان‌هایی است که کارخانه نوآوری ندارد، این در حال است که رایزنی‌های با سازمان ورزش و جوانان انجام یافته تا سوله در اختیارمان بگذارند که کارخانه نوآوری را هم راه‌اندازی کنیم.

وی با بیان اینکه امیدواریم با تحویل سوله در دهه فجر سال جاری شاهد افتتاح آن باشیم، خاطر نشان کرد: همچنین امسال طرح دستیار فناور از طریق پارک‌ها در سراسر کشور اجرا می‌شود که در حال حاضر ۱۷ دستیار فناور انتخاب شده است.

آذر پیوند به صندوق پژوهش وفناوری استان که در زمان تحویل پارک به تعلیق افتاده بود اشاره کرد و افزود: در این رابطه استاندار ورود کرد و با جذب سرمایه گذار، صندوق با سرمایه نزدیک ۳۰ میلیارد تومان کار خود را شروع خواهد کرد.

وی همچنین به اولین رویداد تانا (توسعه اکوسیستم نوآوری استان‌ها) که به میزبانی استان زنجان برگزار شد، اشاره کرد و گفت: در این رویداد مشکلات و نیازهای صنایع برگزیده مختلف شرکت‌کننده بررسی و حمایت می‌شود که در حال حاضر بعد از استان زنجان، در دو استان کردستان و گلستان برگزار شده که به مرور در سایر استان‌ها هم این رویداد برگزار خواهد شد.

رییس پارک علم و فناوری استان زنجان با اشاره به فعالیت ۷۰ شرکت دانش بنیان در استان گفت: در حال حاضر۱۷ استارت آپ در پارک علم و فناروی استان مستقر هستند و زنجان از نظر تعداد شرکت‌ها با توجه به هزینه‌هایی که می‌شود، وضعیت خوبی دارد.

انتهای پیام/۷۳۰۲۱


 

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا