بین الملل

رژیم صهیونیستی ورود و خروج فلسطینیان اراضی ۱۹۴۸ به «جنین» را ممنوع کرد

رژیم صهیونیستی ورود و خروج فلسطینیان اراضی ۱۹۴۸ به «جنین» را ممنوع کرد

به گزارش گروه بین‌الملل یولن، منابع رسانه‌ای از برنامه‌ریزی رژیم صهیونیستی برای حمله به اردوگاه جنین به بهانه هدف قرار دادن اتاق عملیات مشترک مقاومت فلسطین در این اردوگاه، خبر دادند.

پایگاه خبری «عرب-۴۸» هم شامگاه امروز شنبه گزارش داد که رژیم صهیونیستی همزمان با این برنامه، قصد دارد ورود و خروج فلسطینیان ساکن اراضی ۱۹۴۸ به جنین ممانعت کند.

«بنی گانتس» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی چند تصمیم اتخاذ کرد. این تصمیمات پس از جلسه «ارزیابی امنیتی» اتخاذ شد که در پی تنش امنیتی و افزایش حملات صهیونیستها به اردوگاه جنین صورت گرفت.

مسئولان صهیونیست اعلام کردند که هر گونه ورود و خروج فلسطینیان ساکن اراضی ۱۹۴۸ به جنین ممنوع است؛ چه به صورت پیاده یا خودرو.

در واکنش به این اقدامات، مقاومت غزه به صهیونیست‌ها هشدار داد که هرگونه حمله به این اردوگاه به منزله عبور رژیم صهیونیستی از خط قرمز است.

«احمد عبدالرحمن» نویسنده و تحلیلگر امور نظامی و سیاسی تصریح کرد: مقاومت در غزه در پیام خود خطاب به تل‌آویو، تهدید کرده است که در صورت حمله به جنین، غزه وارد خط مقدم می‌شود. این پیام مقاومت به اسرائیلی‌ها از طریق میانجیگران منطقه‌ای ابلاغ شده است.

عبدالرحمن افزود که کتائب شهداء الاقصی در جنین و نابلس، روابط بسیار خوبی با گروه‌های مقاومت در غزه به ویژه سرایا القدس دارد.

این در حالی است که شامگاه پنجشنبه، منابع فلسطینی از انجام موفقیت‌آمیز یک عملیات استشهادی در خیابان «دزنگوف»، یکی از بزرگ‌ترین خیابان‌های تل‌آویو، خبر دادند. طبق گزارش رسانه‌ها، در پی این عملیات نه صهیونیست زخمی شدند و سه نفر دیگر کشته شدند.

عامل این عملیات که یک جوان فلسطینی ۲۹‌ساله به نام «رعد فتحی حازم» از اردوگاه جنین بود، صبح جمعه پس از چند ساعت تعقیب و گریز، به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسید. این چهارمین عملیات شهادت‌طلبانه در فلسطین اشغالی در حدود یک ماه اخیر بود.

پس از این عملیات بود که صهیونیست‌ها به امان و قاهره پیام‌هایی ارسال کرده و طی آن، از استقرار گسترده نیروهای نظامی و امنیتی در ایست‌های بازرسی و مرزها، تشدید تدابیر امنیتی با هدف حفظ ثبات و بقای دولت و جلوگیری از سقوط آن و نه برای تشدید مستقیم نظامی یا اقدام نظامی مجدد خبر دادند.

انتهای پیام/.

 


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا