سبک زندگی

زمستان گذرانی با گیاهان آپارتمانی

زمستان گذرانی با گیاهان آپارتمانی

گروه یولن زندگی – حیاط خانه‌های قدیمی را به یاد می‌آورید؟ همان‌هایی که وسط شان یک حوض فیروزه‌ای با ماهی های قرمز داشت. توی باغچه‌های شان شاخه‌های درهم درخت‌های خرمالو و سیب و نارنج و تاک پیدا بود. عصر که از راه می‌رسید اهل خانه باغچه‌ها و حیاط را آب می‌دادند. آن وقت بود که بوی محبوبه شب‌ها و اطلسی‌ها و بته‌های پیچ و تاب دار یاس امین‌الدوله یک محله را پر می‌کرد.

زمستان گذرانی با گیاهان آپارتمانی

حالا دیگر خبری از آن حیاط های با صفا نیست. بیشترمان در آپارتمان هایی زندگی می‌کنیم که دست بالا تنها یک تراس و بالکن یک در دو متر دارند. خیلی از ما این روزها به یاد آن همه دارو درخت و حیاط های باغچه‌دار اکتفا کرده‌ایم به چند گلدان آپارتمانی. این دسته از گل‌ها در فصل‌های سرد سال نیاز به مراقبت و نگهداری بیشتری دارند. کارشناسان بهداشت روانی می‌گویند بودن این گلدان‌ها و نگهداری از آنها در آپارتمان ها نقش زیادی در آرامش افراد خانواده دارند.

زمستان گذرانی با گیاهان آپارتمانی

اگر تا به حال نگهداری از گیاهان آپارتمانی را تجربه نکرده‌اید یا قصد نگهداری از گیاه خاص و جدیدی را در خانه‌تان دارید کارشناسان کلینیک های گل و گیاه می‌توانند در این مسیر همیار شما باشند.

زمستان گذرانی با گیاهان آپارتمانی

شرکت در این دوره‌ها رایگان است

در کلینیک‌های گل و گیاه دوره‌های آموزشی رایگانی برای شهروندان برگزار می‌شوند. متولیان این کلینیک از همه شهروندانی که علاقه‌مند به شرکت در این دوره ها هستند خواسته‌اند تا با حضور در این کلینیک برای شرکت در این دوره‌ها ثبت‌نام کنند. این کلاس‌های آموزشی با هدف شناخت و نگهداری از گل های آپارتمانی و پرورش گیاهان خوراکی و دارویی در منزل برگزار می‌شود. اساتید این دوره‌های آموزشی از اساتید دانشگاه و کارشناسان رشته های گیاه پزشکی هستند. شهروندان با مشاوره گرفتن از این اساتید می‌توانند بهترین گیاهان را در آپارتمان‌های خود پرورش دهند.

زمستان گذرانی با گیاهان آپارتمانی

آفت گل‌ها وگیاهان‌تان را بشناسید

همه کلینیک‌های گل و گیاه مجهز به آزمایشگاه‌های فوق حرفه‌ای در زمینه شناخت بیماری‌ها و آفت‌های گیاهی هستند. در این آزمایشگاه ها ابزارهای پیشرفته ای برای تشخیص نوع آسیب های گیاهی وجود دارد. برای مثال آوازه آزمایشگاه‌های مجهز کلینیک‌های گل و گیاه پارک شهر و شهید زابلی تا دانشگاه های تخصصی این رشته‌ها پیش رفته است.

زمستان گذرانی با گیاهان آپارتمانی

به طوری که برخی از اساتید این دانشگاه‌ها کلاس‌های کارگاهی خود را در این آزمایشگاه ها برگزار می‌کنند. کارشناسانی که در رشته‌های گیاه پزشکی تحصیل کرده‌اند از متصدیان این آزمایشگاه‌ها هستند. آنها تعامل خوبی با مدارس مقطع ایجاد کرده‌اند و گاهی اوقات کلاس‌های مر بوط به بخش گیاه‌شناسی درس حرفه و فن این مدارس در آزمایشگاه های این کلینیک ها برگزار می‌شود و دانش‌آموزان به شکل عملی و کارگاهی با مفاهیم گیاه شناسی آشنا می‌شوند. متصدیان این آزمایشگاه طی فراخوانی از شهروندان خواسته‌اند برای شناخت آفت ها و بیماری‌های گیاهان و درخت‌های شان به این مرکز مراجعه کنند.

زمستان گذرانی با گیاهان آپارتمانی

آنها می‌توانند با همراه داشتن نمونه‌ای از آفت‌ها و آسیب‌های گیاهان و درختان خود به این آزمایشگاه مراجعه کرده و بعد از گذشت ۲۴ ساعت پاسخ آزمایش را به طور رایگان دریافت کنند. کارشناسان با شناخت این آفت ها داروی مورد نظر را برای گیاه تان تجویز می کنند و به شما در نگهداری بهینه از گیاه‌تان آموزش می‌دهند.

زمستان گذرانی با گیاهان آپارتمانی

به کتابخانه تخصصی گل و گیاه سر بزنید

کتابخانه تخصصی فضای سبز و نگهداری از گیاهان مختلف در کلینیک گل و گیاه پارک شهر قرار دارد. در مخزن این کتابخانه بیش از ۵ هزار کتاب تخصصی به زبان های فارسی و لاتین در زمینه آفت شناسی گیاهان مختلف، نگهداری و پرورش گیاهان، شیوه‌های هرس و تکثیر گیاهان، آشنایی با گیاهان دارویی و تاثیرات آنها در متابولیسم بدن و سلامتی و طول عمر، شناخت بیماری های گیاهان و نحوه پیشگیری از آنها وجود دارد.

زمستان گذرانی با گیاهان آپارتمانی

استفاده از این کتابخانه مجهز نیز مانند شرکت در دوره‌های آموزشی کلینیک گل و گیاه برای عموم آزاد است. این کتابخانه همچنین دارای قرائت‌خانه نیز است و بسیاری از دانشجویان و پشت کنکوری‌ها به طور رایگان از این سالن مطالعه استفاده می‌کنند. شما می‌توانید با ارائه کارت شناسایی کتاب‌های مورد نظر خود را درباره نگهداری از گل ها و گیاهان مختلف به امانت بگیرید و برای استفاده از کتاب های مرجع این مرکز نیز می توانید از سالن مطالعه استفاده کنید.

زمستان گذرانی با گیاهان آپارتمانی

نزدیک‌ترین کلینیک کجاست؟

بیشتر مناطق پایتخت دارای یک کلینیک نگهداری از گیاهان هستند.دسترسی به این آزمایشگاه های مجهز کار چندان دشواری نیست. برای اطلاع از ساعت کاری و گرفتن نشانی نزدیک‌ترین کلینیک گل و گیاه می توانید با شماره تلفن ۶۶۷۳۳۸۳۶ تماس بگیرید. اگر برای نگهداری از گیاه تان دچار مشکل شده‌اید با یک تماس می توانید از راهنمایی این مشاوران برخوردار شوید. یادتان باشد این مشاوران تنها از ساعت ۹ تا ۱۲ ظهر پاسخگوی شما خواهند بود. ساعت کار کلینیک های گل و گیاه از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۱۷ است. اگر مشاوران تشخیص دادن که شما با نمونه‌ای از گیاه‌تان و یا آسیب‌های آن به این مراکز بروید بهتر است در ساعت‌های ابتدایی فعالیت این مراکز به آنها مراجعه کنید.

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا