بین الملل

زمین گیر شدن بیش از ۱۰۰ جت روسیه در دبی

زمین گیر شدن بیش از ۱۰۰ جت روسیه در دبی

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، رسانه‌ها شبانگاه یکشنبه به وقت تهران گزارش دادند که  جت‌های خصوصی ثروتمندان روسی در دبی گیر افتاده‌اند.

به گزارش خبرگزاری «نیوز آرمنیا» به نقل از روزنامه «وال استریت ژورنال»، از زمان آغاز جنگ بین روسیه او اوکراین بیش از ۱۰۰  فروند هواپیما در فرودگاه‌های دبی گیر افتاده‌اند. تصاویر ماهواره‌ای گرفته شده توسط یک شرکت نقشه برداری زمینی نشان داد که شماری از جت‌های خصوصی روس‌ها از اواسط فوریه تا اوایل آوریل در  دبی زمین گیر شده‌اند.

منابع مطلع گفتند، از آنجایی که این هواپیماها برای جلوگیری از تحریم‌ها به دبی پرواز می‌کنند، در نهایت در آنجا گیر می‌کنند زیرا صاحبان روس هواپیما نمی‌توانند در جای دیگری با آن‌ها پرواز کنند.

«استیو وارسانو» مدیر عامل یک کارگزاری جت خصوصی مستقر در لندن، گفت:«بسیاری از هواپیماهای مرتبط با روسیه به امارات متحده عربی نقل مکان کرده‌اند، زیرا می‌توانند در حریم هوایی آنجا پرواز کنند.»

وزارت بازرگانی ایالات متحده اخیراً تحریم‌هایی را اعمال کرده است که سوخت گیری، تعمیر و نگهداری هواپیماهای مرتبط با روسیه را ممنوع می کند. شرکت‌های هواپیمایی بزرگ از جمله «بوئینگ» و «ایرباس» نیز تحویل قطعات یدکی به خطوط هوایی روسیه را متوقف کرده‌اند.»

 چندی قبل، وزیر حمل و نقل روسیه  با اشاره به توقیف ده‌ها فروند هواپیمای این کشور  در خارج به واسطه تحریم‌ها گفت که از تجربیات ایران در این زمینه استفاده می‌کند.

 «ویتالی ساولیف» وزیر حمل و نقل روسیه در جلسه کمیته سیاست اقتصادی روسیه گفت: «حدود ۸۰ فروند هواپیمای خطوط هوایی روسیه در خارج از کشور به دلیل تحریم‌های ضد روسیه توقیف شده است.»

ساولیف گفت: «ما ۱۳۶۷ هواپیما در کشور قبل از تحریم‌ها داشتیم. اینک ۷۸ هواپیما را از دست داده‌ایم، آنها توقیف شده‌اند.این هواپیماها در کشورهای دوست روسیه از جمله ترکیه، آذربایجان، ارمنستان، توقیف شدند.»

ساولیف در بخش دیگری با اشاره و تداوم پروازها و تامین قطعات یدکی هواپیما افزود: «مسئولان روس با تکیه بر تجربیات ایران که سال‌ها در تحریم بوده، به دنبال راه حلی برای این موضوع هستند.»

 به دنبال شروع عملیات  روسیه در اوکراین، آمریکا و متحدان و شرکای این کشور تحریم‌هایی را علیه روسیه به ویژه در بخش هوانوردی وضع کردند. آمریکا، فرانسه، استونی، لتونی، لیتوانی ، اسلوونی، لهستان، جمهوری چک، بلغارستان و انگلیس  حریم هوایی خود را‌‌‌‌‌‌‌‌ به روی هواپیماهای روس بسته‌اند.

 روسیه اواخر اسفند ۱۴۰۰ در پاسخ به درخواست کمک از سوی جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک (جدایی‌طلبان شرق اوکراین)، عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه تاکید کرد که «غیر نظامی‌سازی و نازی‌زدایی» از اهداف کلیدی این عملیات است. مسکو بارها تاکید کرده که هیچ برنامه‌ای برای اشغال اوکراین ندارد و تاکید می‌کند که نیروهای مسلح روسیه فقط زیرساخت‌های نظامی اوکراین را هدف قرار می‌دهند.

انتهای پیام/.


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا