بین الملل

سایت یمنی: یک میدان نفتی شبوه یمن به امارات فروخته شد

سایت یمنی: یک میدان نفتی شبوه یمن به امارات فروخته شد

به گزارش گروه بین‌الملل یولن، وزارت نفت در دولت وابسته به «معین عبدالملک» نخست وزیر خودخوانده یمن از اقدام جدید این دولت مزدور علیه منابع یمن خبر داد.

این نهاد با انتشار بیانیه‌ای خبر داد که یک بخش نفتی مهم در استان شبوه واقع در جنوب شرق یمن فروخته شده، ولی اشاره‌ای به طرف خریدار نکرده است.

پایگاه خبری «الخبر الیمنی» گزارش داد که بخش پنجم نفتی شبوه به یک شرکت محلی واگذار شده است که گفته می‌شود مهم‌ترین میدان در منطقه «عسیلان» در استان شبوه است.

الخبر الیمنی تأکید کرد، وزارت نفت دولت مستعفی، این میدان نفتی را به یک شرکت صوری فروخته ست که مقر آن در بندر «جبل علی» در امارات است.

این پایگاه خبری یمنی با بیان اینکه این میدان در اقع به امارات فروخته شده است، گزارش داد، خبر فروش این میدان فقط یک روز پس از آن صورت گرفت که کنترل این میدان در اختیار مزدوران موسوم به «العمالقه» (وابسته به امارات) قرار گرفته است.

الخبر الیمنی تأکید کرد، روز گذشته، مزدوران امارات، نیروهای موسوم به «نیروهای مشترک» را از این میدان بیرون رانده بودند. این نیروها، وابسته به «علی محسن الاحمر» بودند. الاحمر پیشتر، معاون عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن بود که تحت حمایت عربستان سعودی قرار داشتند.

در همین ارتباط، منابع آگاه نزدیک به الاحمر اردیبهشت ماه گذشته صحت ادعاهای سعودی مبنی بر واگذاری مسئولیت وی به «صغیر بن عزیز» رئیس ستاد کل نیروهای وفادار به ائتلاف سعودی، را فاش کردند.

هفتم آوریل گذشته،  «عبد ربه منصور هادی» رئیس دولت مستعفی و فراری یمن در حالی که در ریاض به سر می‌بُرد، تحت فشار سعودی‌ها، الاحمر معاون خود را از سمتش برکنار و بعد از آن، کلیه اختیارات خود و معاونش را به «شورای ریاستی» تحت هدایت «رشاد العلیمی» واگذار کرد.

در همان زمان گزارش‌هایی منتشر شد که حاکی از بازداشت خانگی هادی و اعضای خانواده او بود و حتی لندن برای آزادی وی و خانواده‌اش وارد میدان میانجیگری شد. حال، منابع آگاه نزدیک به الاحمر نیز می‌گویند که وی در ریاض در بازداشت خانگی به سر می‌برد و سعودی‌ها، اموال و دارایی‌های او و حتی خودروهایش در مأرب را مصادره کرده‌اند.

این در حالی است که امارات و عربستان سعودی بر سر تقسیم منابع نفتی جنوب یمن، به شدت با هم درگیر هستند و گزارش‌ها حاکی از آن است که ابوظبی به هر نحوی قصد دارد ریاض را از جنوب یمن خارج کند تا به راحتی منابع نفتی آن را غارت کند.

انتهای پیام/م


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا