سلامت

سرمای هوا، بازار اهدای خون در قم را کساد کرد

سرمای هوا، بازار اهدای خون در قم را کساد کرد

علیرضا کبیری روز سه شنبه در گفت و گو با یولن اظهار داشت: این کاهش اهدای خون در حالی رخ می دهد که بسیاری از بیمارانی که مبتلا به تالاسمی هستند یا بیماران مبتلا به انواع سرطان هستند و بیمارانی که عمل های جراحی انجام داده اند نیاز مداوم به خون دارند.

وی بیان کرد: برای حفظ سلامتی شهروندان قمی نیازمند تزریق خون و فرآورده های خونی هستیم و هموطنان می خواهیم اهدای خون را جزو امور برنامه ریزی شده خود قرار دهند.

وی با اشاره به این که مراکز دوگانه انتقال خون قم پذیرای شهروندان هستند، گفت: مرکز روح الله واقع در میدان روح الله از ساعت هفت و ۳۰ تا ۱۳ و ۳۰ کار خون گیری را انجام می دهد و مرکز واقع در ساختمان مرکزی اداره کل انتقال خون قم واقع در بلوار ۱۵ خرداد جنب اصناف از ساعت  هفت و ۳۰ تا ۱۴ پذیرای مردم هستند.

کبیری ادامه داد: مرکز واقع در بلوار ۱۵ خرداد هم چنین جهت رفاه اهدا کنندگانی که کار اهدای خون آن ها در ساعت بعد از ظهر فراهم روز های یکشنبه تا چهارشنبه تا ساعت ۱۸ پذیرای داوطلبان اهدای خون است.

وی ضمن توصیه به داوطلبان اهدای خون گفت: کسانی که قصد اهدا در روز خاصی دارند آن روز یا روز قبل استراحت مناسب داشته باشند، غذای مناسب میل کنند و مایعات بیشتری صرف کرده و بعد از اهدای خون حداقل ۱۵ دقیقه در مرکز انتقال خون باقی بمانند.

وی ادامه داد: اهدا کنندگان تا چهار ساعت پس از خون گیری، پوشش محل سوزن خون گیری را برندارند و از حمل بار سنگین با دستی که خون داده اند جلوگیری کرده و تا سه ساعت بعد از اهدای خون مایعات بیشتری مصرف کنند.

معاون فنی اداره کل انتقال خون استان قم افزود: افرادی که خون اهدا می کنند در روز خون گیری، از بالا رفتن از ارتفاع چون نردبان خودداری کنند و در صورت بروز درد در روز اول از کمپرس آب سرد و در روزهای بعد از کمپرس آب گرم استفاده کنند./

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا