فرهنگ و هنر

شرفی خبوشان جای سعید تشکری را گرفت تاجایزه داستان‌ حماسی به راهش ادامه دهد

شرفی خبوشان جای سعید تشکری را گرفت تاجایزه داستان‌ حماسی به راهش ادامه دهد

به گزارش یولن، جایزه داستان حماسی یکی از مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی و ادبی سال پیش رو است که آثار مختلف از سراسر نقاط کشور در آن شرکت می‌کنند. علاقه‌مندان عرصه ادبیات حماسی با محور قرار دادن الگوهای برجسته زبان فارسی،‌ آثار خود را اغلب به صورت اقتباسی به رشته تحریر درآورده و برای دبیرخانه این رویداد ارسال می‌کنند.

مجید عسگری، رئیس حوزه هنری خراسان رضوی با اشاره به اینکه جایزه داستان حماسی در دو بخش رمان و داستان کوتاه (یا داستان نیمه بلند) در ایستگاه پایانی قرار گرفته و آثار خوبی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده گفت: با انتخاب مرتضی شرفی خبوشان این رویداد وارد مرحله بررسی آثار شده است.

رئیس حوزه هنری خراسان رضوی افزود: آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جایزه داستان حماسی نیمه اسفند سال گذشته بود و دومین دوره برگزاری این رویداد از چند روز قبل وارد مرحله بررسی آثار شده است.

وی درباره انتخاب مرتضی شرفی خبوشان به جای مرحوم سعید تشکری اظهار داشت: پس از طرح موضوع در شورای سیاست‌گذاری جایزه پس از فوت مرحوم سعید تشکری تصمیم بر این شد که فرد انتخابی علاوه بر آشنایی با ادبیات حماسی، ترجیحاً اصالت خراسانی داشته باشد بنابراین پس از رایزنی‌های انجام گرفته،‌ با توجه به توانمندی و سابقه درخشان مرتضی شرفی خبوشان که هم برنده جایزه جلال بوده و کتاب‌های ارزنده‌ای هم دارند به عنوان اولویت اعضاء برای سمت دبیری دومین دوره جایزه داستان حماسی، انتخاب شد.

عسگری درباره شرفی خبوشان ادامه داد: در جلسات اولیه‌ با مرتضی شرفی خبوشان رویکرد ایشان از دو جهت قابل توجه بود اول اینکه ایشان کاملا با موضوع هنر و داستان حماسی ارتباط داشته و از قبل وقایع مربوط به جایزه داستان حماسی را، چه در حوزه فراخوان و چه در عرصه نشر و گسترش آثار، رصد کرده بودند دوم اینکه با فضای علمی داستان حماسی ارتباط دارد.

محمد رضا شرفی خبوشان، دبیر جایزه داستان حماسی درباره انتصابش می‌گوید: با مجاهدت و پیگیری سعید تشکری دور اول جایزه ملی داستان حماسی، به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی، برگزار شد.

وی افزود: سعید تشکری مسائل ملی، دینی و آیین‌ها را مورد توجه قرار داده و این در در آثارش مشهود است. 

دبیر جایزه داستان حماسی اظهار داشت: مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره به اتمام رسیده و آثار زیادی به دبیرخانه ارسال شده است.

سید جلال قوامی،دبیر اجرایی دومین جایزه داستان حماسی هم با بیان اینکه در حال حاضر، دسته‌بندی آثار به اتمام رسیده گفت: امیدواریم فرآیند داوری در وقت مقرر به پایان برسد.

وی اظهار داشت: در این دوره بیش از ۲۵۰ اثر از ۲۵ استان کشور به دبیرخانه ارسال شده که از این تعداد، ۱۰۰ اثر رمان و ۱۵۰ اثر هم داستان کوتاه است.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا