فرهنگ و هنر

شور‌آفرینی قاریان در محضر رهبر معظم انقلاب/ اشک شاکر‌نژاد با دیدن تلاوت کودکی‌اش+فیلم

شور‌آفرینی قاریان در محضر رهبر معظم انقلاب/ اشک شاکر‌نژاد با دیدن تلاوت کودکی‌اش+فیلم

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی یولن محفل انس با قرآن کریم به میزبانی رهبر معظم انقلاب و با حضور قاریان، حافظان و اساتید قرآن کریم در حسینیه امام خمینی (ره) آغاز شد.

تلاوت قرآن، ترتیل، ارائه حفظ، مدیحه‌سرایی، اجرای گروه‌های تواشیح از جمله آیتم‌های این برنامه‌ است و پایان بخش برنامه سخنان رهبر معظم انقلاب است.

این برنامه طی دو سال اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت غیر حضوری برگزار شد و امسال پس از دو سال و البته به صورت محدود‌تر به شکل حضوری برگزار شد.

در این برنامه که اجرای آن را مجید یراق‌بافان برعهده دارد، چهره‌هایی چون محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدعلی مقدم رئیس شورای عالی قرآن، حامد شاکرنژاد، احمد ابوالقاسمی، محمدرضا پورزرگری، قاسم مقدمی، حسن ربیعیان، کاظم آذرپیرا، حسین رفیعی، مسعود نیک دستی، قاسم رضیعی، حسن رضاییان، سید محمدجواد موسوی درچه‌ای، امید حسینی‌نژاد، عبدالرسول عبایی، علی‌اکبر حنیفی، علی‌اکبر ملک‌شاهی، حسین فردی، هادی موحد امین، مهدی ساعد، حسین رستمی، محسن قاسمی، رحیم قربانی، حمید مجیدی مهر، سید مصطفی حسینی، سید جواد حسینی، مهدی عادلی، امین پویا، بهروز یاریگل، محمد مهدی بحر العلوم، مهدی دغاغله، شهرام یادگاری، وحید نظریان، حسن خانچی، محمدحسن موحدی، محمد بنیادی، محمد انجم‌شعاع، محمد دهدشتی، کریم دولتی، محمد‌تقی میرزاجانی، سید‌علی سرابی، سید میعاد صالحی، سعید رحمانی، حسن زرنوشه فراهانی، حسن محمدی، علی قاسم آبادی، محمد بابایی، مهدی بابایی، عباس امام جمعه، حمیدرضا احمدی‌وفا و… حضور دارند.

تلاوت قاسم رضیعی دارنده مقام اول مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران آغاز‌گر این مراسم بود که وی آیاتی از سوره مبارکه اسراء تلاوت کرد و تلاوتش تحسین رهبر معظم انقلاب را درپی داشت.

 

تلاوت قاسم رضیعی

در ادامه هادی موحد امین نفر اول مسابقات بین‌المللی قرآن در سال ۱۴۰۰ به تلاوت از آیه ۷۴ سوره مبارکه حج پرداخت. موحد امین عنوان نخست مسابقات بین‌المللی قرآن کرواسی را هم در کارنامه دارد.

 

تلاوت هادی موحد امین

همچنین تلاوت قاری نوجوان علیرضا حاجی‌زاده از آذربایجان شرقی دیگر آیتم محفل بود که وی آیاتی از سوره مبارکه قصص را به سبک مصطفی اسماعیل برای حاضران تلاوت کرد و تحسین همه را برانگیخت.

 

تلاوت علیرضا حاجی‌زاده

علیرضا رحمانی قاری جوان اهل همدان دیگر شخصی بود که برروی جایگاه حاضر شد و از آیه ۸۳ سوره مبارکه قصص تلاوت کرد.

 

تلاوت علیرضا رحمانی

پس از او گروه  مدیحه‌سرایی میعاد خوزستان به اجرای برنامه در وصف پیامبر (ص) و آل‌الله پرداختند.

 

اجرای گروه میعاد خوزستان

پس از گروه میعاد خوزستان وحید نظرین قاری اهل کرمانشاه به روی جایگاه رفت تلاوتی زیبا و شنیدنی با سبک استاد مرحوم مصطفی اسماعیل ارائه کرد که تلاوت نظریان تشویق و تحسین‌های پیاپی رهبر معظم انقلاب و حاضران را در پی داشت و رهبری پس از پایان تلاوت با ادامه تشویق‌ها نظریان را مورد تفقد قرار داد.

 

تلاوت وحید نظریان

حسن عبدی مناجات‌خوان اهل خراسان رضوی در ادامه برروی جایگاه رفت با سبک مثنوی افشاری به مناجات‌خوانی پرداخت و پس از آن مناجاتی در وصف ماه مبارک رمضان برای حاضران خواند.

 

مناجات‌خوانی حسن عبدی

پخش کلیپی از تلاوت احمد ابوالقاسمی، قاسم مقدمی و حامد شاکر‌نژاد در محافل خارجی و استقبال مسلمانان دیگر کشور‌ها از تلاوت قاریان قاریان ایرانی بخش بعدی برنامه بود و در ادامه حامد شاکر‌نژاد برای تلاوت برروی جایگاه رفت. نکته جالب تلاوت شاکر‌نژاد این بود که ابتدا فیلمی از تلاوت او که ۲۸ سال قبل در سنین کودکی و در محضر رهبر معظم انقلاب اجرا شده بود پخش شد و شاکر‌نژاد با دیدن این فیلم اشک ریخت.

حامد شاکرنژاد از آیه ۳۳ سوره مبارک محمد برای حاضران تلاوت کرد.

 

تلاوت حامد شاکرنژاد

پس از شاکرنژاد سید محمد قهاری پسرعموی مرحم سید قاسم موسوی قهار با سبک این استاد فقید فراز‌هایی از دعای ابوحمزه ثمالی را قرائت کرد و در پایان محمد دهدشتی با لحنی زیبا دعای ختم قرآن را خواند.

پایان بخش این محفل نورانی سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی بود که اهم این سخنان را می‌توانید از اینجا بخوانید.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا