بین الملل

صنعاء: سازمان ملل به دنبال زیبا نشان‌دادنِ چهره عربستان است

صنعاء: سازمان ملل به دنبال زیبا نشان‌دادنِ چهره عربستان است

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، «محمد عبدالسلام» رئیس هیات مذاکره‌کننده جنبش انصارالله یمن امروز ضمن انتقاد از موضع سازمان ملل در پرونده تبادل اسرا با ائتلاف سعودی، از این سازمان خواست تا نقشش را با مسئولیت‌پذیری و بی‌طرفی ایفا کند.

طبق گزارش شبکه خبری «المیادین»، جنبش انصارالله یمن از موضع سازمان ملل در حمایت از اعلام ائتلاف سعودی مبنی بر آزادی ۱۶۳ فرد بازداشت‌شده یمنی، به شدت انتقاد کرده است.

پیش از این ائتلاف سعودی اعلام کرده بود که افراد آزادشده شامل اسرای جنبش انصارالله یمن می شوند؛ در حالی که تنها ۵ نفر از این افراد، اسرای جنگی بودند.

«هانس گروندبرگ» فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن، این گام ائتلاف سعودی را تحت عنوان، آزادی اسرای یمنی دانسته و از آن استقبال کرده بود.

محمد عبدالسلام امروز طی پیامی توئیتری و در انتقاد از این موضع نوشت: سازمان ملل و فرستاده‌اش باید از حمایت‌های کلامی از ادعاهای عربستان و تلاش برای روشن‌کردن و زیبایی‌دادن به این چهره‌ی سیاه سعودی دست بردارند؛ آن‌هم در خصوص مسائلی که هم‌اکنون بسیار واضح و مضحک هستند.

وی در اشاره به عملکرد گروندبرگ، تاکید کرد: «او باید نقش خود را مسئولانه و بی‌طرفانه ایفا کند؛ اما نگرش‌های خاکستری و همراهی وی با متجاوز، فقط او را به سرنوشت [فرستادگان] پیشینش، سوق می‌دهد.»

«حسین العزی» معاون وزیر خارجه دولت صنعاء نیز طی پیامی توئیتری در این خصوص اظهار داشت: «سازمان ملل ساده‌ترین شرایط برای میانجی‌گری بی‌طرفانه را ندارد و از انجام مسئولیت‌های ادعایی خود ناتوان است».

وی در ادامه و با اشاره به آزادی تعدادی از اسرای جنگی ائتلاف سعودی توسط جنبش انصارالله یمن گفت: «ما گروه بزرگ و واقعی‌ای از اسرای جنگی را آزاد کردیم اما روشن است که ترس از آمریکا و سایر کش.رهای متخاصم باعث شده تا فرستاده ویژه سازمان ملل از این اقدام سخنی به میان نیاورد».

در حالی ائتلاف متجاوز سعودی و فرستاده ویژه ساتزمان ملل از آزادی اسرای جنگی یمنی می‌گویند که «عبدالقادر المرتضی» رئیس کمیته امور اسرا در دولت نجات ملی یمن، به نیت‌های خبیثانه عربستان سعودی در این خصوص اشاره و فاش کرد افرادی که عربستان به عدن فرستاده اسیر جنگی نبوده‌اند، بلکه کارگران یمنی اخراج‌شده از این کشورند. این امر موجب واکنش و انتقادات بسیاری از سوی مقامات صنعاء شده است.

انتهای پیام/م


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا