بین الملل

عربستان سعودی آکادمی ملی صنایع نظامی تاسیس کرد

عربستان سعودی آکادمی ملی صنایع نظامی تاسیس کرد

به گزارش گروه بین الملل یولن، اداره کل صنایع نظامی در عربستان سعودی از تأسیس «آکادمی ملی صنایع نظامی» برای آموزش و توانمندسازی منابع انسانی خود برای کار در بخش نظامی و صنایع دفاعی خبر داد.

خبرگزاری عربستان سعودی گزارش داد، تاسیس آکادمی ملی صنایع نظامی در عربستان سعودی برای کمک به دستیابی به اهداف بومی‌سازی و در راستای اجرای طرحی است که اداره کل صنایع نظامی این کشور در اواسط سال ۲۰۲۱ اعلام کرده بود؛ به نحوی که راهبرد توسعه نیروی انسانی تحقق بخشیده شود.

این خبرگزاری خبر داد که در مراسم اعلام تاسیس آکادمی ملی صنایع نظامی که در مقر این آکادمی در ریاض برگزار شد، بیش از ۳۵ شرکت از شرکت‌های داخلی و بین المللی و سازمان‌های دولتی ذیربط حضور داشتند.

«احمد العوهلی» رئیس اداره کل صنایع نظامی در عربستان سعودی در این مراسم تاکید کرد: ایجاد آکادمی مستقل تخصصی در صنایع نظامی و دفاعی که هیأت مدیره آن نمایندگان بخش دولتی و خصوصی و مورد حمایت شرکت آموزش فنی و حرفه‌ای و شرکت‌های صنعتی هستند در چارچوب استراتژی بخش صنایع نظامی محسوب می‌شود  که هیئت وزیران طرح آن را در آوریل ۲۰۲۱ تصویب کرد.

وی افزود: این آکادمی بزرگترین حامی استراتژی بخش صنایع نظامی خواهد بود که روی منابع انسانی ملی حساب کرده  و بومی سازی فناوری‌ها با بومی سازی قابلیت‌های منابع انسانی ملی مرتبط است.

«ولید ابوخالد» رئیس شورای اداری این آکادمی هم در این مراسم گفت: توانمندسازی فرزندان کشور و ایجاد صنایع و فناوری‌های نوآورانه و جدید، ارتقای استقلال استراتژیک عربستان و تلاش برای بومی‌سازی صنایع نظامی این یک هدف استراتژیک است که از دستیابی به اهداف این بخش با بومی سازی بیش از ۵۰ درصد از هزینه های نظامی تا سال ۲۰۳۰ حمایت می‌کند.

قابل ذکر است که مقر آکادمی ملی صنایع نظامی در زمینی به مساحت تقریبی  ۶۵ هزار متر مربع با ظرفیت مجموع دو هزار دانشجو وسعت دارد.

انتهای پیام/.


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا