فرهنگ و هنر

عظمت ماه رمضان به روزه‌ است یا به قرآن؟/ پاسخ استاد قرائتی+فیلم

عظمت ماه رمضان به روزه‌ است یا به قرآن؟/ پاسخ استاد قرائتی+فیلم

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی یولن حجت‌الاسلام محسن قرائتی معلم و مفسر قرآن کریم در هفتمین قسمت از مجموعه سخن قرآن به شرح موضوع رمضان و قرآن پرداخت.

عظمت رمضان به چیست؟ به روزه‌ است یا به قرآن؟ خدا می‌گوید «شهر رمضان الذی انزل فیه القرآن». در تعریف ماه رمضان می‌گویند: ماهی که در آن قرآن نازل شد، نمی‌گویند ماهی که در آن روزه واجب شد.

ما یک سری تحصیل‌کرده داریم از دیپلم تا دکتر که قرآن بلد نیستند بخواندند. مثل ماشینی که موتورش هوا گرفته است و باید آن را هول داد. ماه رمضان فرصتی است و همه جا و در حرم‌های مختلف ترتیل‌خوانی هست و رسانه‌ها هم پخش می‌کنند، از این فرصت استفاده کنید و قرآن بخوانید.

 

 

پیامبر (ص) روز قیامت شکایت می‌کند که امت من قرآن را رها کردند. شکایت برای آینده است، اما قرآن می‌گوید: پیامبر شکایت کرد و نمی‌گوید: پیامبر شکایت خواهد کرد، این به این دلیل است که این شکایت قطعی است. عجیب است که در روز قیامت پیامبر (ص) نمی‌گوید: اهل بیت من را کشتند و نمی‌گوید دخترم را شهید کردند، یا فرزندانم را مظلومانه شهید کردند، می‌گوید قرآن را ترک کردند، پیداست که سوزی که پیامبر از مهجوریت قرآن دارد از شهادت امام حسین (ع) ندارد.

ماه رمضان فرصتی است برای اینکه به قرآن برگردیم، اول درست خوانیم، بعد با ترجمه آن آشنا شویم، بعد با مفاهیم و تفسیر آن آشنا شویم. قرآن عالم ربانی را علمای قرآنی می‌داند. اگر دائماً مؤمن قرآن را یاد بگیرد و یاد دهد عالم ربانی است.

ماه رمضان فرصت خوبی برای روشن شدن این چراغ است و این را باید به جریان تبدیل کنیم.

انتهای پیام/


حتما بخوانید : بهشت چگونه جایی است؟
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا