بین الملل

عملیات نیروی دریایی ترکیه جهت خنثی سازی مین‌های سرگردان

عملیات نیروی دریایی ترکیه جهت خنثی سازی مین‌های سرگردان

 به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، وزارت دفاع ترکیه روز یکشنبه اعلام کرد که نیروی دریایی ترکیه تلاش‌های پیشگیرانه را برای یافتن و خنثی کردن هرگونه مین دریایی سرگردان در بحبوحه تهاجم روسیه به اوکراین افزایش داده است.

 به نوشته روزنامه «دیلی صباح»، بر اساس بیانیه نیروی دریایی ترکیه هواپیماهای گشت دریایی، بالگردها، پهپادها و شناورهای گشتی برای خنثی کردن هرگونه مین در حال حرکت در منطقه مستقر شده‌اند.

شکارچیان مین نیز نقش مهمی در تلاش برای یافتن و خنثی کردن هرگونه مین دریایی احتمالی دارند در حالی که پرسنل شاخه دفاع زیرآب ارتش ترکیه وظیفه خنثی کردن آن را بر عهده دارند.در صورت شناسایی مین، کماندوها در زیر آب شنا می‌کنند تا پس از ایمن سازی محیط، آن را خنثی کنند.

اخیراً، نیروهای ترکیه یک مین دریایی سرگردان را که در «بسفر» شناور بود، خنثی کردند، اتفاقی که چند روز پس از آن رخ داد که روسیه در بحبوحه جنگ با اوکراین، هشدارهایی درباره مین‌های سرگردان شناور در دریای سیاه صادر کرد.

عملیات نیروی دریایی ترکیه جهت خنثی سازی مین‌های سرگردان

 

«حلوصی آکار»، وزیر دفاع  ترکیه این مین  را که برای اولین بار توسط ماهیگیران در شمال بسفر کشف شد به عنوان یک نوع مین قدیمی توصیف کرد و گفت که با مقامات روسیه و اوکراین در مورد آن در تماس است. ترکیه در دریای سیاه با روسیه و اوکراین مرز مشترک دارد. دریای سیاه شریان اصلی کشتیرانی، انتقال نفت و فرآورده های نفتی است.

 «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور در پاسخ به سئوالی درباره خطر احتمالی رسیدن مین به آب‌های ترکیه گفت که اقدامات لازم در حال انجام است. در اوایل ماه جاری، آنکارا دسترسی همه کشتی‌های جنگی به این تنگه را به جز کشتی‌های ثبت شده در بنادر دریای سیاه را در واکنش به تحولات منطقه محدود کرد.

انتهای پیام/.


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا